25.05.2017

Cum prepari cea mai sănătoasă ciocolată de casă (raw vegan)

  •    
  • Pin It

Frați ciocoholici, ce-ați zice dacă ar exista o ciocolată care să fie sănătoasă și să ajute la slăbit chiar? Dar o ciocolată pe care să o dați copiilor, fără rezerve? Bucurați-vă, există și o poate prepara oricine acasă, în 10 minute!

Iată ingredientele pentru ciocolata magică:

*14 linguri de ulei virgin de cocos * 10 linguri rase de pudră de roșcove * 5 linguri de fulgi de cocos (opțional) * 2 linguri de zahăr brut * o mână de nuci sau migdale mărunțite * un praf de sare * 2-3 lingurițe de scorțișoară măcinată * extract natural de vanilie

Prepară simplu de tot:

  • Amestecă uleiul de cocos cu cacao până când se omogenizează perfect. Dacă uleiul de cocos este solid, îl poți „dezlega” punând cantitatea necesară într-un castron pe care îl vei lăsa într-un vas cu apă fierbinte.
  • Pune și restul ingredientelor și amestecă bine.

Toarnă compoziția într-o tavă (sau în forme speciale) și pune la frigider. Dacă ai folosit varianta cu tava, după o jumătate de oră, ar fi bine să porționezi ciocolata (fără să o scoți din tavă), apoi să o lași la frigider până îi va veni vremea să fie devorată. (sursa: http://www.naturalhealthstrategies.com)

Și… asta-i tot! Serios! Poftă bună!

Bine de știut!

  1. Uleiul de cocos se topește la temperaturi de 24-25 °C, de aceea ciocolata trebuie păstrată la frigider.
  2. Poți adăuga fructe uscate sau orice îți imaginezi că ai vrea să conțină ciocolata ta de casă, la fel cum poți renunța la nuca de cocos sau nuci sau migdale.
  3. Fulgii de nucă de cocos din comerț nu sunt tocmai puri, de aceea, cel mai bine ar fi să cumperi o nucă de cocos mai mică și să razi miezul.
  4. Scorțișoara este opțională, dar… știi că ajută la metabolizarea zahărului, nu?
  5. Apropo de zahăr, ar fi bine (pentru textura ciocolatei) să fie foarte fin. Și, ca să nimerești exact gradul de dulce pe care ți-l dorești, pune zahărul treptat, gustă și mai adaugă dacă ți se pare necesar.
  6. Nucile, migdalele etc. sunt acoperite cu niște inhibitori de enzime care le ajută să ”supraviețuiască” până se dezvoltă. Problema e că inhibitorii ăștia se întâlnesc și cu enzimele din stomacul tău. De aceea, cel mai bine este să lași la înmuiat câteva ore nucile și migdalele. În plus, în felul acesta li se îmbunătățește și valoarea nutrițională.
  7. Uleiul de cocos virgin este bogat în acizi grași esențiali și are foarte multe beneficii pentru organism: păstrează inima sănătoasă, echilibrează colesterolul, susține imunitatea, stimulează metabolismul, ajută digestia și absorbția nutrienților și, nu în ultimul rând, TE SCAPĂ DE KILOGRAME ÎN PLUS!
  8. Sigur, vei spune că dacă nu conține cacao, nu e ciocolată. De acord, și bineînțeles că poți folosi cacao în loc de pudra de roșcove. Dar hai să-ți spun care e treaba cu pudra de roșcove (zisă și ceratonia sau caroba):
  • Este o leguminoasă care crește sub formă de păstăi în copaci
  • Este o proteină completă (4-8%), conține glucide (43-42%), lipide (0,65%), fibre (39%).
  • De asemenea, este o sursă de potasiu, fier și magneziu, dar conține și raportul ideal de calciu (385 mg%) și fosfor (79 mg%) care permite absorbția metalelor, plus mici cantități de omega 3 și omega 9.
  • Are un index glicemic foarte mic (15%) și conține zaharuri proprii asemănătoare celor din fructe.
  • Este alcalină, deci benefică pentru organism.
  • Nu agită, spre deosebire de cacao, deci e perfectă pentru copii.
  • Deși este printre foarte puținele vegetale care conțin colesterol (mai e spirulina), în cantități foarte mici, e adevărat, pudra de roșcove ajută la scăderea colesterolului din sânge.
  • Mai pomenesc și de nivelul uriaș de antioxidanți (91.500 unități ORAC/100mg) și gata! (sursa: drcalinmarginean.blogspot.ro)

 

 

 

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

Jurnalistii.ro