Jurnalistii.ro

Acuzații grave la adresa unui director al unei Regionale CFR. Acarii și împiegații, înlocuiți cu agenți de pază

sursa foto: Ziua de Constanţa

Preşedintele Sindicatului Mişcarea Feroviară, Gheorghe Chiţu, susţine că îl va chema în instanţă pe directorul Regionalei CFR Constanţa Dorin Maer pentru că a modificat niște regulamente fără a avea acordul ministerului Transporturilor.

 

De asemenea, Maer a scos de pe secţiile Medgidia-Negru Vodă şi Slobozia – Ţăndărei acarii şi impiegaţii din tura de noapte, pe care i-a înlocuit cu agenţii unei firme private de pază.

„Îl voi chema în instanţă sută la sută (n.r. pe directorul Regionalei CFR Constanţa). Mă voi consulta zilele acestea cu avocaţii şi o să îi cer să retragă decizia prin care a înlocuit din tura de noapte acarii şi impiegaţii de mişcare de pe secţiile Medgidia -Negru Vodă şi Slobozia Ţândărei cu agenţi de pază ai unei firme private, plata salariilor oamenilor din această perioadă plus daune. A mai fost o situaţie similară la Regionala Galaţi, dar, după discuţii cu Sindicatul, s-a renunţat la ideea de a-i înlocui pe acari şi impiegaţii din tura de noapte cu agenţi de pază. Instrucţiile trebuiau să fie modificate prin Ordin de ministru ori agentul de pază nu este autorizat să se ocupe de treburile acarilor şi impiegaţilor. Nu poţi să predai Gara unui agent de pază. Este o situaţie aberantă”, a declarat, pentru Jurnalistii.ro, Gheorghe Chiţu.

Zero economie la buget

Potrivit acestuia, prin decizia luată de conducerea Regionalei CFR Constanţa, de a-i înlocui pe acarii şi impiegaţii din tura de noapte cu agenţi de pază, nu se face economie la buget.

„Nu se face mare economie, poate o jumătate de salariu. S-a ajuns în situaţia aberantă în care acarii şi impiegaţii din tura de noapte s-au dus să se angajeze la firma de pază. Este un ordin aberant care a trecut peste Ordinul ministrului. S-a dat o telegramă pe 27 decembrie în acest sens, iar decizia s-a pus în aplicare la Regionala CFR Constanţa la începutul acestei luni. Lipsind Ordinul de ministru, nu ştim cum se face modul de predare/primire între acar/împiegat  şi agentul de pază. Vom vedea cine va plăti pentru această eroare”, a adăugat Gheorghe Chiţu.

Acesta a mai spus că numai Instanţa va reglementa situaţia ordinului emis de directorul Regionalei CFR Constanţa.

Până la momentul publicării acestui material, directorul Regionalei CFR Constanța nu a putu fi contactat.

Citeşte şi:

Surse din CFR: Fără concedieri nu se pot mări salariile substanțial

Sindicalist CFR, după negocieri: Ne așteaptă vremuri grele. Ceață totală în jurul Statutului feroviarului

Sindicalist CFR: Nu luăm în calcul condiționarea măririi salariilor de eventuale disponibilizări

Sindicalist: Situația salarizării de la CFR a ajuns într-un hal fără de hal. Cu ce revendicări va merge la negocieri F.N.S.I.F.

Statutul personalului feroviar se află în mâinile ministrului Șova. Interviu cu sindicalistul Viorel Istrate

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...