Cauza accidentului feroviar din județul Hunedoara

-


Oficialii Agenției de Investigare Feroviară (AGIFER) susțin în raportul publicat vineri că o eroare umană a reprezentat cauza principală a accidentului feroviar produs pe 8 aprilie 2017 între staţiile de cale ferată Băniţa şi Merişor (județul Hunedoara), eveniment în care mecanicul şi ajutorul de mecanic al unui tren de marfă au murit, după ce locomotiva şi 14 vagoane ale garniturii au deraiat în zona unui pod de cale ferată.

Trenul a circulat cu o viteză de 92 km/h, mai mare cu 130% faţă de normele impuse pe acel sector, din cauza unui robinet de aer poziţionat greşit, fapt care a făcut imposibilă frânarea mărfarului, se arată în textul raportului AGIFER. De asemenea, starea fizică a mecanicului de locomotivă şi ajutorul său erau afectate de consumul de alcool şi oboseala acumulată, susţin experţii.


„Cauza directă a accidentului feroviar o constituie creşterea puternică a forţelor laterale care acţionau la nivelul roţilor locomotivei, fapt care a condus la depăşirea limitei de stabilitate la deraiere. Aceasta s-a produs ca urmare a faptului că, la circulaţia pe o zonă situată în curbă, viteza trenului (92 km/h) a depăşit cu 130% viteza maximă admisă pe secţia de circulaţie (40 km/h). Creşterea vitezei trenului s-a produs pe fondul unor erori umane, erori ce au făcut ca robinetul de aer de la primul vagon din tren să se afle pe poziţia ‘închis’, conducta generală de aer fiind astfel întreruptă, iar frânele automate ale trenului să nu asigure frânarea acestuia”, se menţionează în raportul comisiei de anchetă AGIFER.

În document se mai arată că în urma efectuării necropsiei, mecanicul de locomotivă avea o concentraţie de 0,15 grame la mie alcool în sânge, iar ajutorul de mecanic o concentraţie de 2,5 grame la mie de alcool etilic. Serviciul Judeţean de Medicină Legală Hunedoara a concluzionat că moartea celor doi bărbaţi a fost una violentă şi în legătură cu accidentul feroviar.

De altfel, în raportul experţilor AGIFER se precizează că între factorii care au contribuit la producerea accidentului feroviar se înscriu „consumul de băuturi alcoolice în timpul desfăşurării activităţii şi oboseala acumulată în intervalul de timp cuprins între plecarea de la domiciliu şi momentul producerii accidentului, oboseală manifestată, în cazul mecanicului de locomotivă, pe fondul vârstei de 67 de ani”.


În ceea ce priveşte momentele dinaintea producerii accidentului, raportul menţionează că după trecerea de staţia CFR Băniţa, mecanicul locomotivei a solicitat, prin radio, cale liberă către staţia Merişor deoarece nu mai poate frâna trenul. Accidentul feroviar avut loc între staţiile Băniţa şi Merişor şi s-a soldat cu deraierea locomotivei şi a 14 vagoane de marfă, mecanicul, în vârstă de 67 de ani, şi ajutorul acestuia, de 51 de ani, pierzându-şi viaţa.

Din cauza accidentului, locomotiva şi cele 14 vagoane au fost avariate. De asemenea, patru stâlpi de înaltă tensiune au fost distruşi şi s-au produs stricăciuni la infrastructura căii ferate pe ambele fire de mers. Din aceste motive, în zonă circulaţia a fost oprită din 8 aprilie până în 14 aprilie.

Valoarea pagubelor menţionate în raportul comisiei de anchetă AGIFER se ridică la 951.782 lei.

Citește și:

Arcelor Mittal vrea să vândă combinatul de la Galați

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.