Alternative mai sănătoase la zahărul alb

-


Zahărul alb este unul dintre cei mai mari duşmani ai sănătăţii şi, implicit, ai siluetei, iar diabetul, bolile cardiovasculare şi obezitatea sunt afecţiunile pe care acesta le provoacă organismului. Și, din păcate, românii sunt campioni la consumul acestui produs: 30 kg de zahăr pe an consumă o persoană, aproape dublu față de media europeană.

 

În schimb, putem utiliza alternative mai sănătoase la zaharul alb în prepararea sucurilor şi a dulciurilor, astfel încât să obţinem un indice glicemic scăzut. Când pregătim dulciuri sau produse de patiserie, este de preferat să folosim alternative la zaharul alb, acestea venind și cu alte avantaje în afară de faptul că sunt mai sănătoase: îmbunătăţesc gustul și culoarea. Dezavantajul ar fi că alternativele acestea nu se comportă întotdeauna ca zahărul alb la coacere sau fierbere.

Zahărul organic din trestie de zahar

În comparaţie cu zahărul alb, cel din trestie organic are un indice glicemic mic şi îşi păstrează nutrienţii care nu sunt îndepărtaţi în procesul de rafinare. De asemenea, acesta are gust de caramel şi este ideal în prepararea deserturilor de ciocolată şi caramel.

Mierea

Aceasta este o sursă extraordinară de vitamine (A, B, C, D, K), minerale (potasiu, magneziu, calciu, fosfor) şi are proprietăţi antioxidante, antiseptice, energizante şi regenerante. Utilizarea mierii nu are limite, dar este folosită în special pentru îndulcirea lichidelor. Asta nu înseamnă că nu poate fi adăugată și în prăjituri, plăcinte sau creme.

Siropul de arţar

Siropul de arţar are mai puţine calorii decât mierea şi o concentraţie mai mare de minerale (seleniu, potasiu, zinc, fosfor, mangan, magneziu, fier, cupru, crom, calciu). Zincul şi manganul din compoziţia siropului de arţar întăresc sistemul imunitar şi metabolismul.

Siropul de arţar este ideal în prepararea clătitelor şi-n diferite sosuri.

Zahărul din flori de nucă de cocos

Acesta este mai sănătos decât cel rafinat pe care îl consumăm în mod normal, fiindcă nu provoacă fluctuații ale nivelului de zahăr din sânge și are un indice glicemic mai scăzut. Acest lucru se datorează inulinei, o fibră conținută de zahărul din cocos, care încetinește absorbția glucozei în organism. Are un gust plăcut, cu o aromă uşoară de caramel.

Zahărul din palmier de cocos

Acesta este un produs extras din seva florilor de palmier şi este folosit în toată Asia de Sud-Est ca îndulcitor, fiind totodată o alternativă sănătoasă la zahărul alb şi la aspartan.

Citeşte şi:

Cum ne „împrietenim” cu divorțul. INTERVIU cu psihologul Lenke Iuhos

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.