Amânare în cazul insolvenţei CFR MARFĂ. „Dacă ar intra în insolvență, administratorul judiciar ar avea mână liberă la restructurări”

-


Surse din cadrul CFR au declarat, pentru Jurnaliştii.ro, că ministrul Transporturilor, Lucian Şova şi directorul CFR Infrastructură, Ion Gavrilă au amânat joia trecută introducerea procedurilor de insolvenţă a companiei CFR Marfă, motivând că se analizează noile prevederi din cadrul OUG, adoptate de Executiv cu privire la legea insolvenţei. De asemenea, sursele noastre au mai precizat faptul că Lucian Şova şi Ion Gavrilă nu vor să îşi asume eventualele costuri politice şi sociale în urma insolvenţei/falimentului CFR Marfă.

 

„Joi trecută în Consiliul de Administraţie, ministrul Lucian Şova şi directorul CFR Infrastructură, Ion Gavrilă aveau pregătită documentaţia necesară începerii procedurilor de insolvenţă a CFR Marfă, dar speriaţi de costurile politice şi sociale au amânat pentru moment această operaţiune. Cel mai probabil cei doi (Lucian Şova şi Ion Gavrilă) se tem că la un moment dat vor da cu subsemnatul şi vor deconta introducerea insolvenţei la CFR Marfă, întrucât, odată declanşată, aceasta nu mai poate fi oprită. Am mai câştigat încă o lună până la viitorul Consiliu de Administraţie”, au declarat, pentru Jurnaliştii.ro, surse din cadrul CFR.

În momentul de faţă, sursele noastre susţin că două conturi au fost deblocate companiei CFR Marfă ca să se poată efectua plăţile curente (salarii, asigurări sociale şi utilităţi), iar o eventuală introducere a insolvenţei nu va avea efectul scontat pentru CFR Infrastructură, în ceea ce priveşte recuperarea datoriilor de la CFR Marfă.

„Dacă analizăm cazul datoriilor Oltchim către CFR Marfă constatăm că instanţa nu a permis recuperarea întregii sume datorate companiei noastre, iar acest lucru s-ar putea întâmpla şi-n cazul CFR Infrastructură. CFR Marfă nu a recuperat întreaga sumă de 120 milioane de lei datorată de Oltchim SA. În momentul de faţă, cea mai bună soluţie ar fi o analiză în CSAT şi o reeşalonare a datoriilor CFR Marfă către CFR Infrastructură”, au adăugat sursele noastre.

Dacă CFR Marfă ar intra în insolvenţă ar pierde contracte strategice (cu CET-urile, Selrom), iar administratorul judiciar ar avea mână liberă la restructurări sub pretextul reorganizării, care, spun sursele noastre, nu ar reprezenta garanţia unei salvări de la faliment, aşa cum s-a întâmplat în cazul Hidroelectrica, pentru că ar câştiga operatorul privat Grup Feroviar Român (GFR). În momentul de faţă, GFR deţine circa 40% din transportul de mărfuri de pe calea ferată.

„Dacă CFR Marfă va intra în insolvenţă, administratorul judiciar nu ştiu în ce măsură ne-ar salva de la faliment, întrucât am pierde foarte multe contracte strategice în faţa operatorului privat GFR. Insolvenţa CFR Marfă nu este o soluţie pentru statul român, deşi este iminentă. Depinde doar de cine va avea curajul să o deconteze politic şi social, pentru că se va lăsa cu cătuşe”, au conchis surse din CFR, pentru Jurnaliştii.ro.

În iunie, CFR SA a început executarea silită a sediului social al CFR Marfă din strada Turda, nr.98, Sectorul 1 pentru recuperarea unui prejudiciu de peste 87 milioane de lei. CFR Marfă are datorii de peste o sută de milioane de euro la CFR SA, gestionarul infrastructurii.

De asemenea, CFR Marfă are de plătit datorii de 835,8 milioane de lei către CFR SA (adinistratorul infrastructurii feroviare), dar are şi de încasat creanţe de 650,5 milioane de lei de la diverşi clienţi, compania fiind prinsă într-un blocaj financiar periculos.

Citeşte şi:

Mai poate fi evitată insolvenţa CFR Marfă?

În timp ce CFR se zbătea să supraviețuiască, unii directori generali își dădeau bonusuri pentru „management performant 

CFR Marfă, o companie strategică în jocurile geopolitice dintre SUA și Federația Rusă?

 

 

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.