Care este, de fapt, rolul copiilor în pregătirea pachetului cu mâncare pentru școală

-


Numeroase studii au stârnit îngrijorarea cu privire la calitatea nutrițională a pachetului cu mâncare pus de părinți în ghiozdanul copiilor. O nouă cercetare, publicată în ”Journal of Nutrition Education and Behavior”, a constatat că cei mici, chiar și la vârste foarte fragede, sunt cei care iau decizia de a mânca fie ce au primit de acasă, fie altceva, la școală.

Rolul copiilor în oferta lor de prânz la pachet evidențiază autoritatea lor crescândă față de deciziile alimentare de zi cu zi. Prânzurile ambalate oferă un mediu unic pentru că leagă școala, părintele și elevul, dar există cercetări limitate asupra perspectivelor și percepțiilor părinților legate de acestea, în special asupra rolului pe care-l au copiii în alegerea și prepararea alimentelor, a spus autorul principal al studiului, Hannah Ensaff, doctor în Științe alimentare și Nutriție la Universitatea din Leeds.

Participanții la acest studiu recent au fost 20 de părinți care pun copiilor lor – cu vârsta între cinci și 11 ani – mâncare la pachet pentru școală. Focus-grupurile au fost conduse pentru a promova discuțiile în rândul părinților și pentru a obține o înțelegere a punctelor de vedere contrastante. Subiectele-cheie explorate au inclus motivele pentru care părinții pun mâncare la pachet copiilor, de ce aleg anumite alimente în detrimentul altora, precum și contribuția celor mici în pregătirea pachetului.

După analizarea datelor, au apărut patru teme-cheie: copiii ca factori de decizie; priorități în pregătirea unui prânz la pachet; anxietatea părinților și reasigurările; factorii școlari.

Chiar dacă părinții au preferat ca cei mici să beneficieze de mâncare pregătită de ei, nu de produsele oferite gratuit în școli, nu au fost dispuși să forțeze această decizie atunci când copilul nu a fost de acord.

Preferințele alimentare ale copilului au avut prioritate și atunci când prânzul a fost pregătit. Copiii înșiși făceau cereri specifice atunci când mergeau la cumpărături cu părinții. Abilitatea de a monitoriza faptul că un prânz a fost mâncat a fost citată ca un beneficiu al unui prânz pregătit de acasă. Includerea dulciurilor și a altor alimente precum chips-urile și sucurile este interzisă în multe școli, însă părinții au întrebat dacă în unele cazuri ar putea fi, totuși, acceptată. Aceștia au raportat, de asemenea, că cei mici încearcă să-i convingă să ignore politica nutrițională mai sus amintităprin raportarea la ceea ce au adus la școală alți colegi de-ai lor.

Rolul tot mai mare al copiilor în alegerea alimentelor prezintă o oportunitate de a dezvolta inițiative care să promoveze o mai bună selecție a produselor oferite atât în școlile de stat, cât și în cele particulare, spun autorii studiului.

Citește și: 

Comunicarea cu subalternii, cheia succesului în afaceri! Iată cum trebuie să începi o conversație

Cum să-ți extinzi anul cu 30 de zile libere făcând o singură schimbare importantă în programul tău

De ce se deteriorează funcțiile cognitive pe măsură ce înaintăm în vârstă și cum putem preveni acest lucru

Urmărește Jurnaliștii.ro și pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi și mai importante știri ale zilei!


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *