Interviu cu managerul unei firme de formare profesională. Cum îi ajută aceste programe pe români

-


La vremuri noi, meserii noi. Ceea ce complică lucrurile pe piața muncii din țara noastră, suprasaturată în anumite domenii, în timp ce în altele de abia se găsește forță de muncă.

Astfel și-au făcut loc și reputație bună programele de conversie profesională, care se pare că nu se adresează doar cadrelor didactice din sistemul de învățământ preuniversitar care doresc să se specializeze într-un alt domeniu decât cel înscris pe diploma de licență. Fie că se numesc programe de formare profesională, programe de învățare continuă sau programe de training pentru adulți, acestea califică de la an la an un număr semnificativ pe persoane care au nevoie de schimbare. Acestea sunt incluse în educaţia nonformală, deoarece, deşi sistemul lor este legiferat şi autorizat prin legi implementate încă din 2003 în România, ele nu sunt programate prin programe de învăţământ.

Programele de formare profesională reprezintă practic o continuare sau o completare a sistemului formal de educaţie. Rolul lor este acela de a oferi abilităţi şi competenţe specifice fiecărei profesii, necesare angajatului pentru a performa la locul de muncă.

Având în vedere numărul mare de persoane care apelează la această alternativă pentru dezvoltarea personală şi profesională, am stat de vorbă cu Charalampos Grammatikopoulos, managerul unei companii care oferă servicii de consiliere, dar și de formare profesională, cele din urmă reprezentând aproximativ 30% din afacere.

Charalampos Grammatikopoulos, Managing Partner EU-ROM Training & Consultancy, a oferit pentru Jurnalistii.ro un insight în tot ce înseamnă un astfel de business pe meleagurile noastre, după cum urmează.

Jurnalistii.ro: Multe dintre persoanele care au deja un loc de muncă sunt interesate de alte domenii de activitate, cel mai probabil după ce observă schimbările de pe piață sau după ce se confruntă cu pretențiile angajatorilor. Care sunt cursurile de formare profesională pe care le oferiți în acest moment?

Charalampos Grammatikopoulos: În contextul în care acum suntem specializați pe turism, oferim cursuri de: Agent turism; Ghid turistic; Manager agenție de turism; Director agenție de turism; Manager de hotel.

De asemenea, oferim și cursuri de management de proiect.

Nu în ultimul rând, pentru că deținem certificarea ISO 9001 „sistem de management al calității“, oferim și cursuri de formare în ISO 9001, 29990, 37001.

Cum se prezintă situația pentru absolvenți după ce aceștia beneficiază de sprijinul dumneavoastră? Câți dintre ei obțin un loc de muncă după absolvirea cursului și unde sunt angajați?

Cererea de profesioniști calificați în special în sectorul turismului este foarte mare. Am oferit cursuri de formare profesională în ultimii 2 ani unui număr de peste 200 de persoane, iar acestea și-au găsit un loc de muncă, aproape toate, în principal în hoteluri, restaurante și agenții de turism.

Cine finanțează aceste cursuri? Este o afacere de succes?

Este foarte dificil să începi un curs cu oameni care să îl plătească din propriul buzunar. Cursurile noastre sunt finanțate în cea mai mare parte din fonduri europene. Este o afacere de succes și asta pentru că în România există o mare nevoie de profesioniști care să aibă cunoștințe practice privind standardele europene.

Câți oameni participă la cursurile pe care le oferiți, pe an, și câți dintre ei sunt șomeri atunci când se înregistrează?

În medie aproximativ 150 de persoane pe an. În dependență față de criteriile programelor europene ce finanțează în principal formarea profesională, cursurile noastre se adresează de obicei 100% persoanelor fără loc de muncă.

Care este trendul, care sunt domeniile de activitate cele mai căutate?

Din experiența noastră, sectorul turismului este la cea mai mare căutare. Dar am constatat că există o nevoie mare și în alte sectoare precum Mediu și Agricultură.

Citește și: Bani mai mulți pentru șomerii care se angajează

S-A MODIFICAT CODUL MUNCII. Ce drepturi noi au angajații

Interviu cu Ciprian Fartușnic, șeful ISE. „Copilul care învață într-un climat de presiune, de frică, chiar terorizat, nu are cum să aibă învățare”


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *