Ce trebuie să faci pentru ca afacerea de familie să rămână una de succes după ce e preluată de noua generație

-


În SUA există aproximativ 5,5 milioane de afaceri de familie, care reprezintă mai mult de jumătate din PIB și angajează peste 60% din forța de muncă. În ciuda impactului lor uriaș asupra economiei, multe nu au planificat în mod corespunzător – sau deloc – o tranziție de la o generație la alta.

Un studiu a constatat că mai mult de 40% din respondenți așteaptă să se retragă din viața de business în următorii 10 ani. Însă, mai puțin de jumătate dintre ei au mărturisit că au reușit să-și aleagă succesorul în fruntea companiei.

Există trei mari provocări cu care se confruntă de obicei proprietarii de afaceri de familie:

Cum pot transmite cunoștințele instituționale dobândite prin anii de experiență astfel încât următoarea generație să poată menține afacerea pe drumul corect? Vor cu adevărat să transfere următoarei generații cultura și valorile afacerii, precum o legătură strânsă cu cei din comunitatea lor sau preocuparea pentru angajați? Cel mai important, ce trebuie făcut pentru ca afacerea să fie puternică și durabilă fără ei?

Ca să reziste în fața acestor provocări, un proprietar trebuie să înțeleagă mai întâi cele trei etape cheie ale ciclului de viață al companiei și ce trebuie făcut pentru a progresa până la etapa în care se poate transfera cu succes proprietatea.

Prima etapă: antreprenoriatul. Fondatorul sau proprietarul conduce spectacolul; viziunea pe termen lung este în mintea sa. Rar există un plan strategic scris. În acest punct, foarte puțini afaceriști își împart sarcinile de conducere cu altcineva.

Etapa a doua: durabilitatea. În această etapă, proprietarul conștientizează mai multe minți fac o treabă mai bună decât una singură și, prin urmare, se se înconjoară de alți lideri care au responsabilitatea și autoritatea de a lua decizii. Afacerea urmează, astfel, o viziune comună. Această moment este esențial, întrucât actualul proprietar, lucrând cot la cot cu succesorul său, va putea observa stilul de conducere al celui care urmează să preia afacerea. 

Etapa a treia: pregătirea moștenirii. În această etapă, proprietarul și alți lideri ai companiei răspândesc cunoștințele lor întreagii echipe. În acest moment, a fost stabilită clar structura de conducere și a fost planificată cu succes trecerea către noua generație de proprietari.

Puține afaceri de familie progresează cu adevărat la etapa a treia. Pentru a ajunge acolo, proprietarii trebuie să-și imagineze cum ar putea arăta viața lor zece ani mai târziu.

A răspunde la întrebările legate de cât de pregătiți sunt succesorii îi ajută pe proprietari să clarifice ceea ce le-ar da încredere pe măsură ce se desfășoară tranziția. Pentru a ajunge la stadiul de a oferi cu succes afacerea noii generații, majoritatea proprietarilor trebuie să treacă prin mai multe faze intermediare până ajung să se simtă confortabil în acest sens.

Citește și: 

Cum îți dai seama că ai fi un bun antreprenor și ți-ai putea lansa o afacere de succes

De ce este atât de greu să învățăm perfect o limbă străină la vârsta adultă

Cât ar trebui să alergăm pe zi ca să rezolvăm numeroase probleme de sănătate

Urmărește Jurnaliștii.ro și pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi și mai importante știri ale zilei!


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.