Cel mai simplu mod de a prepara un avocado

-


Este un fruct care ar trebui să fie nelipsit din orice stil de viață sănătos. Are nutrienți din belșug, nu îngrașă, dacă este consumat responsabil, și este sățios. Prepararea unui avocado nu necesită timp petrecut cu orele în bucătărie.

 

Pe site-ul nutriționistului Cristian Mărgărit, avocado, acest fruct care poate fi consumat la micul dejun, la prânz și chiar seara, este prezentat astfel: Conține „grăsimi sănătoase- scad colesterolul rău și îl cresc pe cel bun ( într-un studiu, scăderea colesterolului total a fost de 17% în doar o săptămână, la un avocado pe zi). Minerale: este bogat in potasiu. Nu este bogat în magneziu. Vitamine: vitamina K (anticoagulant) și folat. Proteine: nu prea are. El este o sursă de grăsimi, dar nu și de proteine”.

Dacă nici asta nu te-a convins să-l introduci în alimentație, mai află că este indicat în: impotență, probleme digestive, dermatologice, refacere după diverse boli, colesterol crescut (prin conținutul de beta-sitosterol), probleme oftalmologice (este bogat în luteină), diete de slăbire de tip low-carb sau ketogenice (doar 2g de carbo și 15g de grasimi la 100g)”.

Un avocado de mărime medie are 200 g. Deci vreo 30 g de grăsime, în jur de 320 de calorii în total. „Deci atenție mare la cantități, este un aliment relativ dens caloric, atrage atenția Cristian Mărgărit.

Cum arată un avocado numai bun de mâncat?

Cel mai bine documentat sfat l-am găsit tot la nutriționistul Cristian Mărgărit: ”Dacă fructul este tare la pipăit, lăsați-l la copt câteva zile. Dacă îl țineți la rece, acest proces este mult incetinit. O coacere rapidă și cu o rată de succes mai mare se face împreună cu banane sau mere (care produc etilenă, un gaz care stimulează acest proces). Ideal este să cumpărăm „tree ripe”, adică avocado copt direct în copac. Evident, este semnificativ mai scump, dar și mai bogat nutritiv. Aici riscul este să fie deja „trecut”, de obicei apar zone închise la culoare și chiar mucegai, în interior. Personal prefer soiul „Hass”, cel cu coaja tare. Important: nu băgați unghiile sau degetele în el la supermarket, este principala cauză pentru care le găsim stricate

Netul abundă de rețete pe bază de avocado. Iar curățatul lui este un ritual în sine:

  • Fructul se taie pe jumătate, astfel încât sâmburele să rămână intact;
  • Lama cuțitului se înfinge în sâmbure și se trage ușor pentru a scoate sâmburele;
  • Pulpa se desprinde de pe coajă cu ajutorul unei linguri.

Când pulpa este moale, aceasta se poate sfărma direct într-un castron. Pasta obținută se asezonează cu puțină sare, câteva picături de lămâie și un sfert de cățel de usturoi (după gust) și astfel se obține o pastă delicioasă care poate fi consumată cu roșii și pâine prăjită. Poftă bună!

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.