CFR îşi suplimentează garniturile de tren

-


Noul mers al trenurilor de călători intră în vigoare pe 9 decembrie (duminică) şi este valabilă până pe 14 decembrie 2019, urmând să fie puse în circulaţie peste 1.200 de trenuri. De asemenea, CFR anunţă un nou tren pe ruta Braşov – Ploieşti Vest – Bucureşti Nord, cu opriri în toate staţiunile montane.

Trenurile Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, cum sunt cele de pe Valea Prahovei şi Vatra Dornei. În plus, în perioada 8 ianuarie – 28 februarie, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25%, de luni până joi.

De asemenea, de luni până duminică, biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Braşov şi retur) au reduceri între 31% şi 56%. Reducerea de 25% se aplică la tariful de transport pentru adult şi copil, tichetul de rezervare a locului plătindu-se integral.

Trenurile Soarelui vor asigura în perioada sezonului estival 2019 legături din toată ţara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării. De asemenea, este introdus în circulaţie un tren nou InterRegio pe ruta Braşov – Ploieşti Vest – Bucureşti Nord, cu opriri în toate staţiunile montane.

La capitolul ”trenuri noi”, CFR Călători menţionează şi: ”Asigurarea legăturii directe între Iaşi şi Constanţa cu trenurile InterRegio 1861/1862 (via Vaslui, Bârlad, Mărăşeşti, Focşani, Buzău, Ţăndărei). În perioada mini-vacanţei de 1 Mai şi a sezonului estival se asigură legătura directă Iaşi – Constanţa – Mangalia”.

Totodată, a fost reconfigurată oferta feroviară între Bucureşti şi Galaţi/Brăila prin suplimentarea numărului de trenuri şi redistribuirea acestora pentru preluarea traficului pe cele două rute, prin Urziceni, respectiv prin Buzău, şi a fost suplimentat numărul de conexiuni directe pe ruta Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş prin introducerea în circulaţie a unei perechi de trenuri Regio pe ruta Piteşti – Curtea de Argeş ce se ataşează la trenurile IR 1781/ IR 1790 care circulă de la/la Bucureşti Nord.

De asemenea, a fost redimensionat numărul de trenuri Regio directe pe ruta Suceava – Dorneşti – Rădăuţi – Putna Hm. Astfel, în zilele lucrătoare vor circula 3 perechi de trenuri, iar în zilele de sâmbătă şi duminică 2 perechi de trenuri.

”Pe ruta Timişoara – Remetea Mică şi retur se va relua circulaţia cu trei perechi de trenuri pentru a veni în sprijinul cererii de trafic din zonă. Se reia circulaţia între Bucureşti şi Galaţi pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanţa cu 30 km şi timpul de mers cu aproximativ 20-40 minute faţă de ruta actuală prin Buzău – Ploieşti. În acest fel se asigură şi conectarea zonelor din sud-est cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) şi creşterea numărului de legături dintre Bucureşti şi Aeroport”, arată CFR Călători.

Şase trenuri Regio care vor circula pe ruta Bucureşti – Braşov şi retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor.

CFR Călători adaugă şi că duratele de parcurs pentru trenurile de pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa au fost reduse în medie la aproximativ 2 ore şi 15 minute pentru trenurile IR cu opriri în staţiile principale şi la 1 oră şi 58 de minute pentru trenurile fără oprire.

Citeşte şi:

Ce se întâmplă cu liberalizarea transportului de călători pe calea ferată? Viitor incert, investiţii puţine

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.