“ISMB propune exemple de algoritm, de tipul aleatoriu/ alfabetic (ordonarea alfabetică pe școală și distribuirea pe clase, în ordine alfabetică, câte un elev la fiecare clasă existentă: elevul 1 – repartizat la clasa pregătitoare A, elevul 2 la clasa pregătitoare B, ș.a.m.d) tragere la sorți în ședință publică organizată de școală. De asemenea, propunem ca repartizarea la clasă a profesorilor pentru învățământ primar să fie realizată tot prin tragere la sorți”, a subliniat Liliana Toderiuc-Fedorca.

Potrivit acesteia, există riscul apariţiei de nemulțumiri din partea unor părinți sau a unor cadre didactice, care își vor dori ca repartizarea la clasă a elevilor să fie făcută, pe mai departe, în mod subiectiv, însă “rolul ISMB este acela de a se asigura că formațiunile de studiu sunt constituite corect, transparent, iar procedurile sunt elaborate clar și aduse la cunoștința părinților”.

Ştire în curs de actualizare.