Corina Crețu critică Guvernul că nu atrage fonduri comunitare pe transporturi

-


Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu este nemulţumită de modul în care România atrage fonduri europene, în special pentru transporturi, şi susține că este necesară urgentarea demersurilor pentru finanţarea a două autostrăzi care să traverseze Carpaţii, respectiv Montana (Iaşi-Târgu Mureş) şi Piteşti-Sibiu.

Comisarul Corina Creţu a spus că, din 2014 de când ocupă această funcţie la Comisia Europeană, România a depus numai patru proiecte importante cu fonduri UE destinate infrastructurii în transporturi.

„Ieri în cadrul dialogului cu cetăţenii am fost întrebată în legătură cu situaţia în domeniul transportului, o situaţie care mă preocupă, mă îngrijorează. Sigur că nu suntem în stadiul de a pierde bani în acest moment, pentru că Programul Operaţional de Infrastructură Mare cheltuie din proiectele fazate, adică proiectele de apă şi canal care n-au fost finalizate la timp. În ceea ce priveşte transportul, de când sunt comisar European, din 2014, am avut de aprobat doar patru proiecte majore, în primul rând un proiect foarte important, de peste un milliard de euro, de cale ferată, este cel mai mare proiect pe modernizare a unei căi ferate, Gurasada-Simeria, pe care l-am aprobat. Sebeş-Turda, ştiţi foarte bine, că am aprobat şi Câmpia Turzii-Târgu Mureş. Mai avem în analiză un ultim proiect, Gara de Nord-Otopeni, metroul, probabil că în curând va fi aprobat parţial acest proiect, urmând ca pe un alt tronson să mai avem discuţii. Este ultimul proiect pe care îl avem în analiză”, a declarat Corina Crețu.

Potrivit acesteia, autostrada Sibiu-Piteşti şi cea care ar trebui să lege Transilvania de Moldova sunt prioritare pentru România.

„Ştiţi foarte bine că în planul de transport autostrada Sibiu-Piteşti reprezintă o prioritate, nu numai pentru România, ci şi pentru întreaga UE, pentru că este veriga lipsă din tronsonul european dintre Rotterdam şi Constanţa. Având în vedere întârzierile în construcţia acestei autostrăzi, urmărim îndeaproape eforturile autorităţilor române de a depăşi timpul pierdut. Cu toate acestea, trebuie să insistăm ca pregătirile şi ofertele să se facă pe baza unor studii de mediu aprofundate. Din punctual nostru de vedere, proiectul este extrem de întârziat şi estimările noastre arată că această construcţie nu poate începe mai devreme de anul 2019”, a adăugat Corina Crețu.

De asemenea, aceasta a mai spus că loturile nu pot fi scoase la licitaţie fără acordurile de mediu, iar Guvernul trebuie să deblocheze situaţia în acest sens.

„Licitarea autostrăzii este, după cum ştiţi, împărţită în cinci loturi, din care loturile 2, 3 şi 4 sunt cele mai dificile din punct de vedere tehnic, deoarece sunt situate în munţi. În acest stadiu, loturile 1 şi 5 au fost oferite, s-au început lucrările în absenţa evaluării impactului asupra mediului, fapt care a fost criticat de către serviciile noastre, ale CE, şi am spus că nu vom avea certitudinea, dacă nu există acordurile de mediu, că se vor obţine bani de finanţare din fonduri europene. Eu cred că trebuie făcut ceva, am văzut că doamna prim ministru a fost pe teren, a fost la Piteşti, încearcă să deblocheze, este o prioritate pe care, v-am spus, noi aşteptăm proiectul să fie depus la Comisia Europeană pentru a fi analizat, dar sigur că nu poate fi depus atâta vreme cât nu este integral, fără acordul de mediu nu poate fi depus la Comisie”, a conchis Corina Creţu.

Citește și:

Mitropolitul Ardealului a băgat spaima în enoriași pentru a-i determina să vină la referendum

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.