UPDATE. Feroviarii ies din nou în stradă. Surse CFR: „Este un demers cu iz politic. Vor să-l readucă pe Szentes înapoi”

-


UPDATE 11.46: „Protestul de astăzi din faţa Ministerului are un substrat politic evident, iar miza acestuia este readucerea la cârma CFR Călători a lui Iosif Szentes, un fost apropiat al lui Liviu Dragnea. Nici Szentes şi nici Dorobanţu nu au făcut şi nu vor face ceva pentru CFR Călători, întrucât reprezintă interesele de grup al celor care i-au pus în funcţii”, au declarat, pentru Jurnaliştii.ro, surse din cadrul CFR.

Circa 1.000 de cfr-işti sunt aşteptaţi, astăzi, începând cu ora 10.00, în faţa Ministerului Transporturilor, pentru a cere îndepărtarea directorului general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, care ar reprezenta interesele anumitor operatori feroviari privaţi. De asemenea, acesta este acuzat de sindicaliştii de la CFR Călători, că a închiriat cele mai bune locomotive operatorilor privaţi în condiţiile în care parcul de locomotive este deficitar, şi implicit s-a ajuns la anularea mai multor garnituri de trenuri.


„Scopul protestului nostru este îndepărtarea domnului Valentin Dorobanţu de la CFR Călători  pentru măsurile pe care dumnealui le-a luat de la numirea sa, din martie, şi până în prezent, atât pe latura de resurse umane, cât şi în ceea ce priveşte managementul CFR Călători. Dorobanţu a închiriat cele mai bune locomotive la operatorii privaţi în contextul în care noi nu avem locomotive suficiente, iar contractul de reparaţii pentru Săgeţile Albastre încheiat cu Remarul 16 Februarie nu a mai fost reînnoit din 1 iulie 2017. Până se va organiza o altă licitaţie va mai dura încă un an şi celălalte 76 de automotoare care necesită reparaţii urgente nu vor putea să circule. Deci, alte 200 de trenuri anulate şi asta înseamnă reducerea prestaţiei şi implicit restructurări de personal”, a declarat, pentru Jurnaliştii.ro, Dragoş Tănase, liderul Sindicatului Naţional al Personalului Feroviar din Sectorul Comercial.

Potrivit acestuia, trenurile profitabile ale CFR Călători au fost anulate şi-n locul acestora au venit operatorii privaţi.

„Sunt câteva zeci de trenuri la nivel de companie deja anulate şi ce ne doare cel mai tare şi este un semn de mare întrebare pentru noi este că acestea nu sunt nişte trenuri oarecare, sunt trenurile de navetă, adică trenurile profitabile ale CFR Călători şi asta pe noi nu ne duce decât la gândul că aceste anulări de trenuri sunt tocmai pentru a favoriza operatorii privaţi de a intra pe acele secţii. Acest director general de la CFR Călători a fost înainte de numirea acestuia din martie 2019 preşedintele Asociaţiei Operatorilor Feroviari Privaţi din România, deci clar el este pus în funcţie la această companie pentru a face jocurile operatorilor privaţi. Or, noi nu putem accepta acest lucru la infinit”, a adăugat Dragoş Tănase.

De asemenea, acesta a mai spus că la CFR Călători s-ar putea face disponibilizări până la sfârşitul anului dacă nu se va schimba managementul defectuos.

„Cu siguranţă că vom asista la concedieri la CFR Călători până la sfârşitul anului în contextul în care prestaţiile s-au redus, iar operatorii privaţi aşteaptă să ia personal calificat pentru că nu au resurse să îi califice ei. Dorobanţu prin măsurile sale le oferă secţii prin restrângerea prestaţiilor şi implicit personal. Noi nu o stăm cu mâinile în sân să tolerăm situaţia de la CFR Călători”, a conchis Dragoş Tănase.

Citeşte şi:

Lecție predată de Viorica Dăncilă

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.