Cea mai bună metodă de preparare a cafelei

-


Românii beau, în medie, 24 de cești de cafea pe lună, potrivit Institutului Național de Statistică. Prevenirea depresiei, riscul mult mai mic de a dezvolta Parkinson sau Alzheimer, creșterea ușoară a tensiunii arteriale în cazul hipotensivilor sunt doar câteva dintre beneficiile cafelei. Nu trebui să uităm nici de faptul că este doldora de antioxidanți care ajută corpul în lupta cu radicalii liberi. Persoanele adulte pot consuma în siguranţă până la 400 de miligrame de cofeină pe zi.

Cafea se prepară în zeci de feluri datorit tehnologiei, însă metoda clasică oferă de departe cea mai aromată cafea. Secretul constă atât în calitatea cafelei, cât și în proporțiile cafea/apă.

Gheorghe Florescu, autorul cărții Confesiunile unui cafegiu, are rețeta perfectă pentru o cafea făcută la ibric.

Se ia ibricul şi se măsoară apa cu ceaşca cu care se bea cafea, circa 50 ml. Se pune la fiert. Dacă se bea cu zahăr, se pune o linguriţă rasă. Când apa ajunge la o temperatură călduţă, ca de făcut pâine, atunci se pune o linguriţă de cafea, nici plină cu vârf , nici rasă, ci obişnuită. Se amestecă şi se lasă să fiarbă până când devine fiertura mai vârtoasă, dar să nu ajungă să dea în clocot. Se mai ia un vârf de linguriţă de cafea şi se presară ca o ploaie, cum ai pune zahăr pudră peste o gogoaşă. Acest vârf de linguriţă presărat reprezintă marele secret al unei cafele de excepţie la ibric. Se amestecă, se face un caimac deosebit care se pune, o lunguriţă-două, în ceşti. Cafeaua din ibric se lasă să fiarbă până dă în clocot şi se pune peste caimacul din ceaşcă. Dacă se bea cu miere, se pune mierea la sfârşit, pentru că nu trebuie fiartă (Sursa: Jurnalul.ro)

Un studiu restrâns, efectuat pe 47 de persoane adulte care obişnuiau să bea cafea în mod regulat, sugerează că acest obicei zilnic are un efect mult mai profund asupra metabolismului decât se credea anterior. O cantitate importantă de cafea consumată zilnic – între patru şi opt ceşti pe zi – a afectat nivelurile a peste o sută de metaboliţi din sânge.

Metaboliţii reprezintă o gamă largă de produşi intermediari ai metabolismului, nivelurile acestor substanţe fiind influenţate de consumul de alimente sau de băuturi.

Oamenii de ştiinţă au anticipat mare parte dintre efectele constatate, însă unele dintre ele i-au surprins. Spre exemplu, consumul de cafea a determinat o scădere a nivelurilor anumitor metaboliţi asociaţi cu sistemul endocannabinoid – acelaşi care este influenţat de marijuana. Această reducere este opusul a ceea ce se întâmplă când o persoană consumă marijuana.

Nu este clar deocamdată ce presupune acest lucru pentru sănătatea organismului, însă numeroase studii au descoperit că persoanele care beau regulat cafea prezintă un risc mai mic de a dezvolta anumite afecţiuni în comparaţie cu cele care nu consumă această băutură, a explicat Marilyn Cornelis, profesor-asistent de medicină preventivă în cadrul Facultăţii de Medicină Feinberg de la Universitatea Northwestern din Chicago, una dintre cercetătorii care au realizat acest studiu.

”Însă, majoritatea acestor studii analizează doar asocierile (…) cantitatea raportată de cafea ingerată şi riscul de îmbolnăvire”, a declarat Cornelis care a precizat că studiul său a încercat ”să înţeleagă mai bine mecanismul, procesul biologic ce susţine aceste asocieri”.

Participanţii la studiu s-au abţinut de la consumul de cafea timp de o lună, apoi în următoarele 30 de zile au consumat câte patru ceşti pe zi, iar în a doua lună cantitatea a fost crescută la opt ceşti pe zi. La finalul fiecărei luni au fost prelevate probe de sânge care au fost analizate şi comparate.

Printre efectele care i-au surprins pe cercetători s-au numărat modificări ale anumitor metaboliţi asociaţi cu anumiţi hormoni, precum testosteronul şi estrogenul, dar şi metabolismul acizilor graşi.

Sitemul endocannabinoid contribuie la reglarea unei varietăţi de funcţii în corp, a notat Cornelis, precum tensiunea arterială, somnul, apetitul şi arderea caloriilor. Cafeaua a fost asociată unui management mai bun al greutăţii corporale şi este posibil, după spusele ei, ca efectele sale asupra endocannabinoizilor să joace un rol în acest sens.

Citește și:

De ce ar trebui să-ți îmbrățișezi mereu copilul când are un acces de furie


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.