Cum trebuie să consumăm alimentele pentru a avea o sănătate de fier

-


În plină epocă consumeristă când omul s-a îndepărtat de stilul unei vieţi sănătoase, dr. Andrew Weil, unul dintre cei mai importanţi promotori ai medicinei alternative, spune că alimentele crude trebuie să fie incluse în lista lucrurilor esenţiale pentru a ne feri de boli.

 

 

Weil susţine că trebuie să ştim foarte bine faptul că nu toate alimentele nu sunt bune pentru a fi gătite întrucât le distrugem enzime vitale şi totodată nu putem totul crud.

„Dacă arunci alimente în lichidul gastric, distrugi enzimele la fel de eficient. Şi mai important e că multe fructe şi legume conţin produşi protectori care vă sunt mai mult disponibili în forma gătită. Să zicem că luaţi un aliment la care vă gândiţi să-l consumaţi crud, de exemplu: legumele cu frunze. Atunci când le consumaţi crude, aveti parte de toţi nutrienţii; dacă le încălziţi însă, acea caldură poate distruge nutrienţii. După ce totul „e ars”, rămai cu mai puţini nutrienţi”, susţine dr. Andrew Weil, potrivit bzi.ro.

În acest sens, acesta precizează că atunci când vrem să gătim roşiile şi morcovii nu trebuie să le încălzim prea tare întrucât eliberează nutrienţii. Licopenul din roşiile care sunt gătite puţin ne proteajează potrivit lui dr.Weil de cancerul de prostată.

De asemenea, Weil a mai subliniat faptul că pentru a avea o imunitate sporită în faţa bolilor trebuie să mâncăm zilnic o combinaţie între alimentele crude şi cele gătite. Astfel, cele mai puternice alimente pe care le putem consuma crude sunt usturoiul şi sparanghelul, întrucât primul este un super-aliment, iar al doilea un antibiotic natural.

Ambele au un efect bun asupra inimii şi circulaţie periferice, în special alicină din usturoi. Aceasta nu se dezvoltă până când usturoiul nu este strivit şi este recomandat să-l consumăm după 10 minute.

„Gătitul distruge alicina! Tocmai de aceea usturoiul trebuie consumat crud sau cât mai crud cu putinţă. Puteţi zdrobi usturoiul peste sosul vinegreta al salatei sau chiar înainte de a lua de pe foc sosul de roşii de la paste. Cu cât e mai mare suprafaţa expusă aerului, cu atât se produce mai multă alicină. Sparanghelul este un alt susţinător al sistemului imunitar. Este o excelentă sursaăde vitamina B. Efectele sale sunt distruse prin gătire, de aceea e bine să mănânci sparanghelul crud: este foarte gustos şi crocant”, subliniază dr. Andrew Weil.

Acesta a revoluţionat medicina alternativă în ultimii ani prin studiile sale care pun accent pe soluţii naturiste şi de prevenţie. De asemenea, dr. Andrew Weil este un promotor al unui stil de viaţă sănătos şi fondatorul Centrului de Ştiinţe ale Sănătăţii de la Universitatea din Arizona.

Citeşte şi:

Cum să nu dăm greș în alegerea celui mai bun pepene roșu

 

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.