De ce Papa nu ar fi binevenit în România. 6 motive invocate de un preot ortodox

-


Preotul Matei Vulcănescu, cunoscut pentru părerile sale controversate, a lansat o petiţie în mediul online, în urmă cu câțiva ani, prin care explică de ce Papa Francisc nu ar fi binevenit în România.

„Papa Nu are ce cauta în Romania!

De ce spunem NU venirii papei în România?
Mărturisirea este mântuitoare, ca fii ai Bisericii, clerici și laici putem să mărturisim Adevărul, care este Hristos! Orice diplomație cade în fața Adevărului!

De ce spunem NU venirii Papei in Romania? Din urmatoarele motive:

1. Se creeaza confuzie si multi dintre Ortodocsi vor crede ca Biserica Ortodoxa si papistasii ar fi o Biserica, in timp ce Biserica Adevarata este Una, si anume cea Ortodoxa.
Cei care au afirmat Teoria Ramurilor sunt anatematizati de Sinodul Ortodox al Bisericii Ruse din exil (ROCOR), anatema preluata de Biserica Rusiei si de Biserica Ortodoxa in plenitudinea ei.

2. Papa este eretic prin acceptarea ereziei Filioque. Aceasta erezie este condamnata de sfinti si Sinoade Ecumenice si Locale. De pilda: Sinodul II Ecumenic (unde se specifica clar ca Duhul Sfant purcede numai de la Tatal, Simbolul Credintei “Cred si intru Duhul Sfant, Care de la Tatal purcede” ), Sinodul din vremea Sfantului Patriarh Fotie, numit si Sinodul al VIII-lea Ecumenic, Sinodul Antiunionist din vremea Sfantului Marcu Eugenicul, Sinoadele Isihaste din vremea Sfantului Grigorie Palama, impreuna numite si Sinodul al IX-lea Ecumenic, dupa cum confirma parintele Ioan Romanides, parintele Gheorghe Metalinos, parintele Teodor Zisis, profesorul de dogmatica Dimitrie Telenghidis, mitropolitii Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Atanasie de Limasol, Meletie de Katanga, Augustin Kandiotis si alti mari teologi ortodocsi contemporani.

3. Nu se cuvine ca Ortodocsii si ereticii papistasi sa se adune in lacasuri de cult impreuna, conform tuturor canoanelor Bisericii Ortodoxe.

4. Papa ar veni in Romania ca sef al ereziei romano-catolice, si ar putea fi primit de catre Patriarhia Romana ca episcop canonic al Romei cu Succesiune Apostolica, ceea ce este blasfemie, pentru ca papistasii, de vreme ce au intrat in erezie, au pierdut si Succesiunea Apostolica, si Episcopia Romei. (conform Canonului I al Sfantului Vasile cel Mare)

5. Suntem de acord ca Papa sa vina ca simplu vizitator sau ca sef de stat, dar sa nu fie primit la Sfintele Slujbe in Bisericile Ortodoxe si nici vreun Ierarh al Bisericii Ortodoxe sa participe la Mesa papistasa.

6. Parintele Dumitru Staniloae afirma in Dogmatica sa faptul ca papistasii se inchina la un alt “dumnezeu” decat crestinii ortodocsi, si anume un “dumnezeu” in sens budist, “dumnezeul” nirvanic impersonal (Teologia Dogmatica Ortodoxa, voumul I, pag 329: “Iubirea deplina dintre Tatal si Fiul, ca identica cu Duhul Sfant, de care face atata caz teologia romano-catolica, nu e decat scufundarea celor doua Persoane in Fiinta Impersonala, in sensul plotinian sau nirvanic”).

Prin erezia Filioque, papistasii transforma pe Duhul Sfant din Persoana dumnezeiasca necreeata in creatura, devenind pnevmatomahi, adica luptatori impotriva Duhului Sfant, (cf. Pr. Prof. Ioan Romanides, Dogmatica Patristica Ortodoxa, pag.35).

Ii numim papistasi si nu romano-catolici pentru ca numai Biserica Ortodoxa, cea UNA, are insusirea de Catolica (Universala sau Soborniceasca sau Ecumenica). Cuvantul papistas exprima cel mai bine papocentrismul, si dogma lor despre infaibilitatea papala (papa nu poate gresi) si titlul de Vicar al lui Hristos (papa fiind pentru ei inlocuitorul lui Hristos pe pamant- Vicarus Christi in Terra) si “Piatra Credintei”.

Sfantul Iustin Popovici spune ca in istoria neamului omenesc exista trei caderi insemnate: Adam, Iuda si Papa. Papa a dorit sa Il inlocuiasca pe Dumnezeu cu omul. Omul “papa” vrea sa fie “dumnezeu” dar fara ajutorul lui Dumnezeu (cf. Sfantul Iustin Popovici, Biserica Ortodoxa si Ecumenismul, pag. 112-113).
Papa vrea sa Il indeparteze pe Dumnezeu din lumea creeata printr-o noua dogma eretica si anume “Harul Creeat”, considerand ca Dumnezeu e undeva departe si creeaza un Har (gratie) pe care il depoziteaza Papa si il distribuie cum si cui vrea el.
Dispare, astfel, relatia personala a omului cu Dumnezeu si singura comuniune posibila este numai cu Papa.

Sinoadele Isihaste din vremea Sfantului Grigorie Palama au condamnat aceasta erezie aratand ca Harul Divin este necreeat, este insasi lucrarea lui Dumnezeu in lume.

Dumnezeu vine personal la noi prin Harul Sfintelor Taine ale Bisericii Ortodoxe si prin rugaciune.

Prin ”dogma infaibilitatii papale” ( aceea ca papa nu poate gresi), Mantuitorul Hristos este exilat, adica este dat afara din ”biserica” papistasa. (cf. Sfantul Iustin Popovici, Omul si Dumnezeul-Om, pag.114-116)

Mitropolitul de Navpakt, Heroteos Vlahos: “Vaticanul nu este Biserica, ci un sistem politico-economic ce se afla in afara Bisericii. Si nici Papa, nici ceilalti clerici ai Vaticanului, nu au Succesiune Apostolica, deoarece la papistasi nu exista preotie, nu au nici Taine si ceea ce savarsesc nu poate sa sfinteasca pe nimeni”. (Mitropolit Heroteos Vlahos, Revista “Catre Preot” 21 mai 2001 pag 13-Asezarea Monahala “Sfantul Grigorie Palama”, Kufalia)

Ii respectam pe credinciosii papistasi si pe Papa si le dorim intoarcere grabnica la Biserica cea Una, adica cea Ortodoxa, prin Botez, Mirungere si Sfanta Impartasanie, iar celor numiti clerici dintre ei si prin Hirotonie Ortodoxa. Asa sa le ajute Dumnezeu.”

Petitia a fost publicată în  29/01/2011

notăFaţă de oamenii care se află în credinţa RomanoCatolică ne exprimăm tot respectul şi toată dragostea.
De aceea le şi spunem adevărul. Nu le ascundem care este poziţia Bisericii Ortodoxe prin Sfinţii Părinţi fată de doctrina papistă, pe care Biserica Ortodoxă o respinge. Nu avem nimic cu papa ca om, pe care îl iubim şi îl respectam ca om, nu suntem însă deacord cu învăţătura lui, cu doctrina papistaşă. Orice om este creat după chipul lui Dumnezeu, de aceea sentimentul pe care îl avem faţă de orice credincios papistaş este de dragoste, de milă, de compasiune, în nici un caz de ură.  Noi credem cu tărie că Hristos a facut o singură Biserică, aşa cum mărturisim şi în Crez: Cred într-Una, Sfăntă, Sobornicească şi Apostolească Biserică, iar aceasta este Biserica Ortodoxă. Biserica nu permite rugăciuni în comun cu cei dinafara Ei. Biserica doreşte ca toţi care sunt înafara Ei să revină la Ea. Biserica Ortodoxă este plină de dragoste şi doreşte ca şi papa să îşi dea seama că se află înafara Adevărului şi să revină la Biserica Ortodoxă şi în felul acesta la mântuire. Ce dragoste mai mare poate să aibă cineva decât sa-i spună adevărul, de a nu-l lasa în înselare sufleteasca? Papa este liber să circule unde doreşte şi unde este invitat la credincioşii lui sau ca şef de Stat să se întalneasca cu alt şef de Stat, aşa cum afirmă şi petiţia din 2011 de pe petitieonline.ro  Pentru Biserica Ortodoxă papa este anatema, adică  înafara Bisericii lui Hristos din anul 1054.

Suveranul Pontif urmează să viziteze România în acest an, în vară.

Potrivit „Adevărul”, Vulcănescu, care slujeşte în Parohia Panaghia Odighitria din Pireu, Grecia, a primit interdicţie încă din 2015 de la Patriarhia Română să mai fie primit la vreo comuniune din lăcaşurile de cult din Muntenia şi din Dobrogea.


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.