De ce sunt hainele de designer și produsele de lux atât de scumpe

-


Pentru mulți, produsele de lux – precum articolele vestimentare ale celebrelor case de modă, ceasurile sau alte accesorii de designer – sunt pur și simplu ”un strugure acru” la care nu pot nicicum ajunge din cauză că sunt extrem de scumpe. Iată care sunt, de fapt, motivele ce stau în spatele acestui preț amețitor.

În 13 ani, prețul unei celebre poșete a crescut de la 4.800 de dolari la 7.600 de dolari. În zece ani, o pereche de pantofi de designer, cărora un serial TV le-a sporit popularitatea, s-a scumpit de la 485 de dolari la 755 de dolari.

Costul produselor de lux a crescut cu 60 de procente într-un deceniu, potrivit Bureau of Labor Statistics, din SUA. În timp ce mulți oameni din industrie dau vina pe costurile crescânde ale materiilor prime, cum ar fi pielea de crocodil, alții spun că designerii și companiile producătoare de articole de lux cresc prețurile doar „pentru a-și spori atractivitatea”.

O casă de modă chiar a recunoscut că a scumpit semnificativ produsele sale pentru a atrage clienți noi, foarte bogați.

Totodată, pentru unele mărci este necesar să mărească prețurile artificial pentru a ieși exact așa cum își doresc din perioada reducerilor, spun cercetătorii.

Există, însă, și un motiv mult mai categoric pentru care articolele de lux sunt foarte scumpe: în lume există din ce în ce mai multe persoane care-și permit să le cumpere. Cu alte cuvinte, avem tot mai mulți milionari. Numărul celor cu venituri ridicate de pe întregul Glob a crescut cu 9,2% într-un singur an.

Citește și: 

Cele patru informații pe care ar trebui să le publici cât mai des pe Facebook

Urmărește Jurnaliștii.ro și pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi și mai importante știri ale zilei!


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *