De la anatomie la design vestimentar. Giorgio Armani, un simbol al rafinamentului şi bunului gust, la 85 de ani

-


Astăzi, renumitul creator de modă Giorgio Armani împlineşte 85 de ani de viaţă, din care 60 i-a dedicat exclusiv designului vestimentar şi bunului gust, cei doi piloni pe care s-a fondat compania Giorgio Armani S.P.A.

 

sursa foto:Prabook

Armani s-a născut în Piacenza, la 11 iulie 1934 şi din adolescenţă a fost pasionat de anatomie şi creaţie vestimentară. Într-o primă fază, acesta era decis să urmeze o carieră în domeniul medical, dar după trei ani de Medicină la Universitatea din Milano a abandonat-o pentru a se înrola în armată.

După finalizarea stagiului militar, Armani  s-a angajat la departamentul de achiziţii al renumitului magazin ”La Rinascente” din Milano, înainte de a-şi începe cariera de designer vestimentar. La mijlocul anilor ’60 s-a angajat la compania Nino Cerutti, o companie care producea haine pentru bărbaţi unde a lucrat ca designer vestimentar, scrie thefamouspeople.com.

sursa foto:m.zimbio.com

În 1970, încurajat de prietenul său Sergio Galeotti, şi-a începu timid cariera de freelancer în designul vestimentar. În 1975, cei doi au fondat compania Giorgio Armani S.P.A, moment care a coincis cu lansarea primei colecţii pentru bărbaţi, stilul reprezentativ pentru casa de modă fiind o reinterpretare a costumului business tradiţional. Un an mai târziu a apărut şi prima colecţie pentru femei, care însă nu a fost bine primită de public, din cauza ideilor revoluţionare ale lui Armani.

Acesta s-a remarcat în plan internaţional prin costumele la comandă pe care le-a creat pentru numeroase staruri de la Hollywood. Richard Gere, Russell Crowe, Ricky Martin, Gwyneth Paltrow, Demi Moore, Penelope Cruz, Anne Hathaway, Megan Fox, Michelle Pfeiffer sau Jodie Foster sunt vedetele care s-au identificat perfect cu stilul Casei de Modă Armani.

În 1979, a înfiinţat Giorgio Armani Corporation, sucursala americană a companiei italiene Giorgio Armani S.P.A, şi a introdus o nouă linie de îmbrăcăminte, „Mani”, pentru bărbaţi şi femei. De asemenea, aceasta a integrat mai multe linii de produse sub brandul Armani: Le Collezioni, lenjerie de corp, costume de baie şi accesorii.

În anii ’80 compania a introdus liniile Armani Junior, Armani Jeans şi Emporio Armani.  Colecţiile Emporio prezintă haine tinereşti ori elegante, la un preţ mai accesibil, destinate clasei sociale mijlocii. În 1982, a fost primul designer care a apărut pe coperta revistei Times, după Christian Dior în 1940. În 1996, Armani a lansat pe piaţă apa de toaletă pentru bărbaţi Acqua di Gio, urmată de Armani Mania şi Sensi (2002) şi Armani Code (2004).

De asemenea, acesta  a revoluţionat lumea modei feminine având un design relaxat inspirat din îmbrăcămintea masculină şi folosind materiale bărbăteşti în crearea sofisticatelor jachete şi costume pentru sexul frumos. Cunoscut pentru caracterul său excentric, Armani nu s-a sfiit să-şi arate interesul deosebit pentru sport. A creat costume pentru echipa naţională a Angliei, pentru jucătorii clubului londonez Chelsea şi pentru purtătorii de steaguri la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de Iarnă în 2006.

Casa Armani este şi în prezent un veritabil imperiu al modei, cu numeroase filiale răspândite pe întregul mapamond. În pofida trecerii anilor, Armani îşi păstrează imaginea elegantă. Colecţiile vestimentare stilate şi moderne ale lui Giorgio Armani au uimit lumea modei şi au fost pe placul multor staruri ale cinematografiei, şi nu numai. Costumele Armani sunt astăzi un simbol al bunului gust şi în mediul de afaceri, stilul fiind adoptat de mulţi dintre antreprenorii de succes.

De-a lungul carierei a fost distins cu numeroase premii, dintre care amintim, premiul Neiman-Marcus (1979), premiul Geoffrey Beene Lifetime Achievement din partea Consiliului Designerilor de Modă din America CFDA (1987). În 2006 a fost numit Ambasadorul Bunăvoinţei al Comitetului Înalt pentru Refugiaţi al Naţiunilor Unite.

Eleganţa, care este semn de identitate al designerului italian, poate fi admirată la costumele pantalon largi şi jachetele închise până sus cu nasturi şi purtate fără cămaşă în nuanţe metalizate şi vişiniu vibrant; dar şi la pantalonii cu transparenţe şi la vestele foarte decoltate, purtate de asemenea fără cămaşă.

sursa foto:David Jones

Colecţia Armani s-a evidenţiat şi prin rochiile de voal vaporoase şi transparente, purtate pe sub pardesie ample cu glugă jachetele cu imprimeuri florale, dar şi pentru pliseurile şi rochiile cu transparenţe de inspiraţie romantică. Transparenţele s-au remarcat şi la fustele-pantalon foarte largi, la rochiile cu bretele foarte fine, la fustele din tul şi la cămăşile lejere şi comode. Giorgio Armani a mizat pentru rochiile de seară pe decolteurile „barcă” lăsând umerii la vedere, fustele clopot cu volane, cămăşile închise cu fermoar şi mânecile brodate şi compleurile formate din cămăşi fără mâneci şi pantaloni foarte largi din vinil translucid.

Ca accesorii au fost preferate colierele şi cerceii „maxi”, alături de ochelarii de soare cu rame tip schior, pălării ornate cu tul şi genţile din piele de şarpe în tonuri pastelate. În ce priveşte încălţămintea au defilat pantofi cu tocuri şi vârful ascuţit, alături de sandale cu breteluţe şi toc; cizme de ploaie, transparente şi lăsând piciorul la vedere, şi pantofi cu talpă joasă tip mocasin.

Citeşte şi:

75 de ani de la Ziua D care a schimbat radical soarta celui de-al Doilea Război Mondial


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.