Era influencerilor care arată la fel: de ce se promovează un singur tip de frumusețe și ce impact are asta asupra noastră

-


Societatea de azi creează o expresie omogenizată a frumuseții, spun psihologii. Vedetele și așa-numiții ”social media influencers” încep să semene cu niște clone de frumusețe. Sprâncene groase, arcuite, buze pline și același tip de machiaj. De ce ne dorim să aderăm la aceste noi standarde care ne fac să arătăm ca toți ceilalți? Există câțiva factori importanți, spun psihologii.

Printre acești factori, un rol decisiv îl joacă dorința de a ne conforma tendințelor comunității și de a imita celebritățile.

Înainte de social-media, explică istoricul Rachel Weingarten, obiceiurile noastre legate de frumusețe erau definite de factori precum așezarea geografică și etnia. De exemplu, dacă am fi trăit într-o anumită parte a Asiei, am fi folosit diverse loțiuni pentru albirea pielii.

Standardul de frumusețe era izolat într-un moment, într-un loc și poate în religia și în credințele noastre, spune ea.

Momentul în care lucrurile au început să se schimbe radical a avut loc între anii ’40 și ’50, când vedetele au început să fie prezentate în reviste ca idealuri de frumusețe. Imediat după aceea, toată lumea a încercat să le copieze.

Acum, mulțumită Internetului, oamenii nu mai trebuie să călătorească pentru a vedea tendințele de frumusețe din întreaga lume și nici nu trebuie să mai așteptăm ca ele să ajungă la noi. Aflăm despre ce este la modă în alte părți ale lumii mai repede decât oricând și putem participa la aceste tendințe.

Un alt factor important este că oamenii nu mai sunt definiți în mod clar de etnia lor, de rasa sau de sexul lor, explică Weingarten. Ceea ce avem acum este un fel de versiune agresivă a unei frumuseți multiculturale.

Trăsăturile machiajului pe care azi toți influencerii de pe Instagram, precum și vedetele îl poartă și buzele și sprâncene pline pot arăta la fel de bine pe oricine, indiferent de culoarea pielii. În acest sens, aspectul mai sus menționat, promovat intens mai ales pe rețelele de socializare este accesibil.

Însă psihologii spun că apariția acestei expresii omogene a frumuseții poate fi problematică.

Pe de o parte, unii oameni pot simți că respectarea unui standard de frumusețe îi ajută la sporirea respectului de sine, oferindu-le un sentiment de apartenență. Ei nu vor să fie văzuți ca fiind în afara grupului.

Creșterea încrederii în forțele proprii poate avea, însă, o durată scurtă de viață, mai ales în cazul celor care devin aproape obsedați de prezentarea în social-media a unei versiuni modificate a lor pentru a întâlni aceste standarde de frumusețe.

Citește și: 

Ar trebui sau nu să ne ajutăm copiii la teme? Studiul care răstoarnă ceea ce credeam până acum

De ce știrile false se răspândesc mai repede și mai mult decât cele reale pe rețelele de socializare

În fiecare noapte ne supunem riscului de depresie. Ce obicei ar trebui să eliminăm

Urmărește Jurnaliștii.ro și pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi și mai importante știri ale zilei!


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.