SURSE. Grevă spontană la SCRL-CFR Călători. „S-a dat startul la falimentarea societăţii noastre”

-


Situația de la Societatea Comercială de Reparații Locomotive (SCRL) – CFR Călători este dramatică în contextul în care conducerea CFR Călători este mai decisă ca oricând să preia peste noapte punctele de lucru ale companiei şi o parte din personalul acesteia, sub pretextul că va creste fondul de salarii întrucât serviciul de întreținere şi reparații la locomotivele şi materialul rulant al CFR Călători ar fi externalizat. O minciună ordinară în contextul în care SCRL este practic o structură (sucursală) din cadrul CFR Călători, iar la ședința CA din 6 ianuarie acest lucru nu a prevalat şi s-a pornit practic la falimentarea SCRL.

Surse din sectorul feroviar au declarat, pentru Jurnaliştii.ro, că modalitatea prin care actuala conducere a CFR Călători intenționează să includă SCRL în structura sa, ar putea însemna dispariția acesteia prin divizare. În plus, unele puncte de lucru și facilitați utilizate în prezent de SCRL pentru repararea și întreținerea locomotivelor aparținând CFR Călători, ar putea fi înstrăinate în viitor către operatorii privați. De exemplu, punctele Piatra Olt, Medgidia, Oravița sau Sighet, toate fiind strategice ca poziționare şi dotare pentru operatorii privați. Se pare că acesta este unul dintre interesele din spatele demersului conducerii CFR Călători, fapt care a condus la declanșarea conflictului de muncă.

„Este un refuz spontan de a mai lucra. A mai fost o tentativă undeva prin decembrie, dar atunci s-au liniştit atunci apele întrucât am aşteptat să vedem rezultatele iniţiativei noastre. Pe 6 ianuarie, a fost o şedinţă de CA la CFR Călători, unde s-a hotărât să se preia două puncte de lucru ale noastre, şi aici mă refer la salariaţii de la Automotoare Bucureşti de către Depoul Călători Bucureşti, iar cei de la Tecuci de către Depoul Tecuci. În condiţiile acestea, salariaţii s-au revoltat, mai ales că a mai fost un episod şi la Ciceu, unde li s-a făcut o ofertă de lucru care a fost valabilă doar ieri să treacă la CFR Călători. Oamenii încearcă să îşi conserve locurile de muncă şi nu au alte intenţii”, au declarat, pentru Jurnaliştii.ro, surse din sectorul feroviar.

De asemenea, acestea ne-a precizat că la şedinţa CA din 6 ianuarie s-a prezentat tendenţios situaţia de la SCRL-CFR Călători susţinându-se faptul că activitatea de mentenanţă la locomotivele şi materialul rulant al CFR Călători ar fi externalizată, pentru a urgenta preluarea filialelor SCRL, sub pretextul că ar creşte fondul de salarii şi ar scădea cel cu reparaţiile.

„Dorobanţu şi conducerea de la CFR Călători încearcă preluarea angajaţilor şi falimentarea companiei noastre. Urmarea CA din 6 ianuarie este că s-a prezentat tendenţios faptul că CFR Călători ar realiza mentenanţa cu o firmă din afară, ori  noi nu suntem o firmă oarecare, ci o filială a lor. I-au păcălit pe cei din CA, şi au cheltuieli mai mari, după ce ne-au obligat să ne retragem oamenii. Dacă ne preiau pe noi, susţin că vor creşte fondul cu salariile, deşi mai sunt cheltuieli încă mari cu reparaţiile”, au subliniat sursele noastre.

Peste 1.570 de oameni lucrează la întreţinerea şi repararea locomotivelor din parcul CFR Călători.

Pe 16 aprilie 2019, angajaţii de la SCRL-CFR Călători au încetat voluntar lucrul din cauza mai multor probleme: contractul cu CFR Călători nu era semnat pe tot anul, iar SCRL fiind în insolvenţă, valoarea contractelor cu CFR Călători (aflate în derulare) nu garantau plata salariilor pe întreg anul.

În cadrul societăţii se efectuează lucrări de revizii, reparaţii şi modernizări ale vehiculelor feroviare de tracţiune, locomotive, automotoare, rame electrice şi subansamblele acestora, se reprofilează bandaje şi roţi monobloc prin strunjire, se efectuează determinări de laborator.

De asemenea, se asigură mentenanţa şi întreţinerea completă a echipamentelor aflate pe vehiculele feroviare de tracţiune având program permanent pe întreg teritorilul României asigurat cu personalul propriu din subunităţile aflate în: Arad, Braşov, Bucureşti Călători, Bucureşti Basarab, Bacău, Ciceu, Cluj-Napoca, Galaţi, Iaşi, Jibou, Medgidia, Oraviţa, Piteşti, Ploieşti, Satu Mare, Sibiu, Sighetu Marmaţiei, Suceava, Tecuci, Timişoara şi Sectia Activitate Industrială Braşov.

Citeşte şi:

Ministrul Muncii a lămurit problema majorării vârstei de pensionare. ”Suntem departe de a lua o decizie pe acest subiect”

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.