“Iarna nu-i ca vara”. Invenţia românească care ar putea schimba faţa marilor oraşe

-


Consorţiul format din trei firme româneşti (Topalis, Delta Med şi Energon Term) a dezvoltat ideea a doi ingineri români şi a realizat o maşină de topit zăpada sută la sută românească: Urban Snow Melter.  Primăria Generală a Capitalei nu a fost interesată de acest utilaj şi a preferat să cumpere de la alţi producători. În schimb, regiile de salubritate din Focşani şi Târgovişte au cumpărat utilajul dezvoltat de cele trei companii româneşti.

Reprezentantul companiei Topalis Engineering, Monica Ruse, a declarat, pentru Jurnalistii.ro, că maşina de topit zăpada este o invenţie sută la sută românească, pe care o produce în parteneriat cu firmele Energon Term şi Delta Med, începând cu anul 2013.

“Maşina de topit zăpada este o soluţie românească pe care o producem în parteneriat cu Delta Med din Cluj Napoca şi Energon Term din 2013. Am participat cu aceasta, la numeroase expoziţii şi târguri prin ţară şi chiar am oferit-o pentru testare autorităţilor locale. Din păcate, nu am primit de la acestea niciun răspuns”, a afirmat Monica Ruse.

Aceasta a oferit utilajul pentru testare mai multor potenţiali clienţi, printre care şi Primăria Sectorului 4.

Preţul maşinii de topit zapadă construite de consorţiul celor trei firme româneşti pleacă de la 32.000 de euro în funcţie de capacitatea de topire, iar una cumpărată din Canada sau Rusia are un preţ de pornire de circa 60.000 de euro, la care se adaugă taxele vamale.

„Nu am primit nici un răspuns însă nu cred că preţul maşinii a fost problema. Noi avem preţuri mici în raport cu concurenţa şi cea mică maşină de topit zăpada costă aproximativ 32.000 de euro. Maşinile de topit zăpada care sunt importate din Canada şi Rusia costă dublu şi se adugă în preţul final taxele vamale”, a adăugat Monica Ruse.

Pe de altă parte, autorităţile locale din Capitală nu au fost interesate de această invenţie românească, deşi a fost cumpărată de regiile locale care se ocupă cu salubrizarea municipiilor Focşani şi Târgovişte.

“Am vândut-o numai la Târgovişte şi la Focşani, la regiile locale care se ocupă cu salubrizarea. Am mai fost în discuţii cu cei de la Primăria Sectorului 4, cărora le-am oferit-o pentru testare. Nu am primit nici un răspuns de la aceştia”, a adăugat Monica Ruse.

De asemenea, Primăria Generală a Capitalei a cumpărat 10 maşini de topit zăpada, dar nu a fost interesată de utilajul dezvoltat de consorţiul românesc format din: Topalis Engineering, Delta Med Cluj Napoca şi Energon Term.

“În Bucureşti, Primăria Capitalei a organizat o licitaţie unde a achiziţionat 10 maşini de topit zăpada dar noi nu am participat pentru că nu am fost anunţaţi.Mă aştept ca anul acesta să reuşim să pătrundem pe piaţa externă întrucât sunt mulţi parteneri internaţionali interesaţi de maşina noastră”, a conchis Monica Ruse.

În Occident, topitoarele de zăpadă reprezintă o soluţie eficientă pentru îndepărtarea acesteia, din zonele urbane supra-aglomerate şi sunt folosite cu succes.

Fănel Voicu şi Leonard Bancovski sunt inventatorii maşinii româneşti de topit zăpada, care a luat naştere în anul 2012, când au căutat soluţii practice pentru dezăpezirea străzilor şi trotuarelor de zăpadă.

Utilajul proiectat de cei doi ingineri este important numai pentru descongestionarea arterelor de zăpadă, fiind  totodată o soluţie ecologică practică pentru mediul înconjurător.

De asemenea, sistemul mobil de topire al zăpezii cu arzător diesel înlocuieşte camioanele utilizate în mod normal pentru îndepărtarea zăpezii, reduce numărul operatorilor precum şi timpii de lucru. Totodată se evită şi eventualele cheltuieli cu spaţiile de depozitare a zăpezii.

În ceea ce priveşte datele tehnice, acest utilaj este proiectat să topească între 10 şi 200 mc/h zăpadă afânată, funcţie de necesităţi, cu un consum de aproximativ 2,5 – 3 litri de combustibil per metru cub de zăpadă.

 

 

Mai puteţi citi şi: Iarna-i grea, confortu-i mare

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.