În fiecare noapte ne supunem riscului de depresie. Ce obicei ar trebui să eliminăm

-


Un studiu publicat recent în ”Jurnalul American de Epidemiologie” a demonstrat că există o asociere puternică între expunerea la lumină pe timpul nopții și simptomele depresiei.

Deși cercetarea s-a concentrat pe adulții în vârstă, conducătorii ei avertizează că efectele pot fi și mai pronunțate în rândul tinerilor, deoarece ochii acestora înregistrează chiar mai multă lumină.

Constatările sugerează că o completă cufundare în întuneric în timpul somnului este ideală nu numai pentru calitatea odihnei, dar și pentru sănătatea mintală, spune co-autorul studiului Kenji Obayashi, un profesor Nara Medical University School of Medicine, din Japonia.

„Menținerea întunericului în dormitor pe timp de noapte poate fi o opțiune viabilă pentru a preveni depresia”, explică el.

Cercetătorii au măsurat nivelurile de lumină pe timpul nopții în dormitoarele a 863 de adulți japonezi în vârstă, plasând contoare speciale la capetele paturilor tuturor, pe durata a două nopți, pentru a aproxima cât mai exact lumina pe care participanții urmau să o ”vadă” în timpul somnului. Aceștia au avut de completat, de asemenea, un jurnal de somn și au fost monitorizați prin studii pentru a se observa simptomele depresiei pe parcursul a doi ani.

Un număr de 73 de persoane au dezvoltat simptome ale depresiei în perioada de analiză, iar cercetătorii au găsit o corelație între această evoluție psihologică și expunerea la lumină noaptea.

Subiecții care au văzut o lumină mai puternică de cinci lucși pe timp de noapte au prezentat un risc mai mare de a dezvolta depresie decât cei care au dormit într-o cameră complet întunecată.

Studiul nu a determinat cât timp ar trebui să fie expusă o persoană la lumina nocturnă pentru a simți aceste efecte, dar o cercetare anterioară efectuată pe șoareci a stabilit pragul la patru săptămâni de expunere la o lumină de cinci lucși.

Nici până acum nu este foarte clar cum este lumina legată de depresie. Obayashi pune această corelație pe seama efectului luminii de tulburare a somnului. Vederea luminii pe timp de noapte poate, de asemenea, deregla ceasul intern al organismului și poate afecta secreția de melatonină, un hormon secretat odată cu lăsarea întunericului, ceea ce ar putea produce consecințe de ordin psihologic.

Citește și: 

Studiu revoluționar pentru Inteligența Artificială! Se poate afla cu exactitate ora morții unei persoane

Cele mai profitabile domenii pentru investiții. Recomandarea unui specialist

Adevăratul motiv pentru care copiii se revoltă și își sfidează părinții. Cum să reacționezi

Urmărește Jurnaliștii.ro și pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi și mai importante știri ale zilei!


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.