Învățătorii din România, „cocoșați” de numărul mare de elevi. Dascăl: „Am 31 de elevi, deși am pornit cu 26”

-


Performanțele la clasă se măsoară și în funcție de numărul de elevi. Iar în România, există locuri în care un dascăl trebuie să livreze educație, zilnic, și la 35 de elevi. În 2017, cele mai mari raporturi elev-profesor au fost identificate în Franța (19.6), România (19.4) și Cehia (19.1). Prin comparație, raporturile cele mai mici au fost înregistrate în Luxemburg (9,0), Grecia (9,4) și Lituania (10,6), potrivit Eurostat.

 

Raportul elev-profesor este calculat prin împărțirea numărului de elevi la numărul de profesori cu normă întreagă care predau la nivel de școală primară. Raportul elev-profesor nu trebuie confundat cu dimensiunea medie a clasei sau cu diferența dintre numărul de ore de predare și numărul de ore de instruire ale elevilor.

Potrivit Eurostat, în 2017, la nivelul învățământului primar, erau 29,3 milioane de elevi și 2,2 milioane de profesori în statele membre ale UE.

Programele de școală primară sunt concepute pentru a oferi elevilor o bază solidă în ceea ce privește lectura, scrisul și matematica, alături de o înțelegere elementară a altor materii, precum istorie, geografie, științe naturale și sociale, artă și muzică.

Vizele de flotant aglomerează clasele

Legea Învăţământului prevede ca în ciclul primar clasele să aibă maximum 25 de elevi. În realitate, în foarte puține locuri există o astfel de situație care ține de normalitate.

În general, la școlile considerate „bune”, clasele sunt arhipline și asta pentru că părinții, pentru ca al lor copil să ajungă la un anumit dascăl, se folosesc de vizele de flotant. Singurii care suferă sunt tot copii.

„Am făcut adrese către Ministerul de Interne să vedem cum rezolvăm cu acele vize de flotant. Asta este, de fapt, şmecheria părinţilor, împotriva căreia nici noi, ca asociaţie, nici Ministerul Educaţiei nu poate face ceva. Școala trebuie să trimită către inspectorat spre avizare aceste cifre, dar unii directori nu trimit situaţia pe clase, ci fac o medie pe toate clasele de acelaşi nivel. Astfel, de multe ori ajunge la o medie acceptabilă de 25-27 de elevi, deşi sunt clase cu pile, unde sunt 35, şi sunt clase, de obicei C sau D, care au 20 de elevi, pentru că nimeni nu merge acolo“, declara anul trecut Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Părinţilor, potrivit „Adevărul”.

O învățătoare din Capitală a declarat, sub umbrela anonimatului, ca să „n-o supere pe doamna director, care ar avea probleme cu primarul” că mai mult de 20 de copii, cu indulgență 22 de copii, nici n-ar trebui să fie la o clasă. Asta dacă se doresc și rezultate foarte bune fără ca dascălul să trudească.

„Munca mea nu se încheie odată cu ultimul clopoțel. Am 31 de elevi, deși am pornit cu 26. Nu am timp niciodată să-i ascult pe toți la o oră. În plus, am caiete de corectat cu teme și vă dați seama ce înseamnă 31 de caiete. Câteva ore bune după ore. Și am și eu doi copii. Și e un cerc vicios. Am 15 ani de experiență. Există o mentalitate învechită, dar și lipsa de implicare pentru a face lucrurile să meargă are un rol”, a declarat învățătoarea, care a ținut să sublinieze că, în ciuda condițiilor, clasa ei a fost mereu în top cu elevi foarte bine pregătiți. Datorită ei!

 

Citește și:

Ai un copil care plânge mult când nu ești lângă el? Așa poate fi ajutat un copil sensibil emoțional

Ce decizie a luat un părinte după ce învățătoarea i-a dictat lista de „cumpărături” pentru… școală


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.