Lipsa de calciu, un mit? Semne care pot crea confuzie

-


Dacă ai crampe şi spasme musculare (zbaterea ochiului, incleștarea degetelor), aritmii, insomnie, irascibilitate şi stări de nervozitate atunci există suficiente semne privind suspiciunea unei lipse de calciu. Lipsa de calciu nu este un mit așa cum susțin unele persoane, iar semnele sunt multiple.

Tremuratul, scăderea capacității de concentrare și memorare.

Pielea se cojește și devine aspră, deformări osoase, sternul devine mai proeminent, depresie.

Hemoroizii, durerile de spate şi apariţia venelor varicoase sunt asociate cu lipsa acestui mineral.

Amorţeala sau furnicăturile la nivelul membrelor, precum si cârceii înseamnă lipsă de calciu.

În situații grave, apar tulburări de ciclu menstrual, osteoporoză, carii dentare, unghii si păr despicat şi oboseală generală.

Hipertensiunea, infarctul, cancerul de colon or sindromul premenstrual pot fi prevenite prin asigurarea organismului necesarul de calciu.

Calciul este mineralul care se găsește în cantitatea cea mai mare în corp, o mare parte fiind fixat în oase și în dinți. Lipsa de calciu (hipocalcemia) poate genera manifestari acute (spasmofilie) sau chiar cronice (osteoporoza, rahitism).

De unde ne luăm calciul?

Un pahar cu lapte, o felie de brânză şi un iaurt simplu asigură doza zilnică de calciu. Însă cei cu intoleranţă la lactoză își pot lua calciu şi din alte alimente.

Seminţele de susan, de cânepă şi de chia, legumele cu frunze de culoare verde închis şi soia reprezintă cele mai importante surse de calciu.

Calciu se găseşte şi în smochinele uscate, migdale, în fasolea albă, în seminţele de dovleac, migdale, în portocale, morcovi, seminţe de floarea-soarelui, alune, tofu şi în orezul brun.

Citește și:

„Simfonia apei” a adus România din nou în față. Cele mai frumoase fântâni au spart un record mondial


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.