Mai poate fi evitată insolvenţa CFR Marfă?

-


Aflat pe lista miniştrilor posibil remaniabili din Cabinetul Dăncilă, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, pregăteşte „un tun de proporţii” şi anume insolvenţa CFR Marfă. Dacă se va ajunge aici, operatorii privaţi vor fi cei care vor câştiga contractele operatorului naţional de marfă, în detrimentul statului şi al angajaţilor.

 

Surse din cadrul CFR au declarat, pentru Jurnalistii.ro, că ministrul Transporturilor forţează intrarea în insolvenţă a CFR Marfă prin declanşarea procedurilor înaintea de remanierea acestuia din Cabinetul Dăncilă.

Încearcă să forţeze procedura de intrare în insolvenţă a CFR Marfă, deşi ştie că nu se face peste noapte şi durează. La ministerul Transporturilor nu mai conduce debmult Lucian Şova, ci conduc grupurile de interese din jurul său. Cu cât pleaca mai repede, cu atât mai bine pentru România”, ne-au declarat surse din cadrul CFR.

În context, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat într-un interviu acordat News.ro că, cu fiecare zi de funcţionare, CFR Marfă îşi adânceşte deficitul şi spre sfârşitul lunii se va lua o decizie în privinţa modului de funcţionare al acestei companii.

“Înainte de sfârşitul acestei luni, în conformitate şi cu exigenţe pe care le are piaţa, Consiliul Concurenţei şi ceilalţi operatori, vom lua decizii privind modul în care va funcţiona în continuare, de aşa manieră încât să apărăm interesele statului, ale angajaţilor, să asigurăm continuitatea în activitate, dar să o aducem şi în situaţia de a nu mai produce pierderi operaţionale”, declara Lucian Şova.

Întrebat dacă va lua în considerare insolvenţa CFR Marfă, Şova a spus că nu este mulţumit de rezultatele obţinute şi ar putea fi o variantă de luat în calcul, deşi compania are de recuperat creanţe de 344,5 milioane lei şi plăţi restante de 320 milioane lei.

“Toţi operatorii privaţi aşteaptă cu interes insolvenţa CFR Marfă pentru că îşi doresc o parte din contractele companiei. Totul depinde de declanşarea procedurii de insolvenţă. Un rol important îl va avea CFR SA care poate oricând să ceară chiar falimentul CFR Marfă”, au declarat surse din cadrul CFR, pentru Jurnalistii.ro.

În relaţia cu CFR Marfă, CFR SA nu a jucat corect întrucât nu i-a permis să recupereze penalităţi de circa 120 milioane lei de la CET-uri şi nici să recupereze datoriile de la Oltchim. Dacă se va ajunge la insolvenţă, CFRMarfă va fi exclusă de la licitaţiile pentru noi contracte în contextul în care operatorii privaţi vânează complexurile energetice (transport cărbuni şi cocs), Salrom-ul şi alţi jucători industriali, unde statul este acţionar majoritar.

În iunie, CFR SA a început executarea silită a sediului social al CFR Marfă din strada Turda, nr.98, Sectorul 1 pentru recuperarea unui prejudiciu de peste 87 milioane de lei. CFR Marfă are datorii de peste o sută de milioane de euro la CFR SA, gestionarul infrastructurii.

De asemenea, CFR Marfă are de plătit datorii de 835,8 milioane de lei către CFR SA (adinistratorul infrastructurii feroviare), dar are şi de încasat creanţe de 650,5 milioane de lei de la diverşi clienţi, compania fiind prinsă într-un blocaj financiar periculos.

Citeşte şi:

În timp ce CFR se zbătea să supraviețuiască, unii directori generali își dădeau bonusuri pentru „management performant

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.