Mâncăm aceleași produse ca-n Vest, dar compoziția lasă de dorit

-


22,78% din totalul produselor verificate de ANPC prezintă diferenţe în România faţă de versiunea comercializată în Vestul Europei. O ciocolată Milka, de exemplu, conține doar 17% alune în România, pe când în Franța conține 22%.

 

„Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european. Acolo au fost analizate 128 de produse. Din aceste 128 de produse au fost găsite în România produse identice de acelaşi producător, dar unele dintre ele veţi vedea cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingrediente, sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametri rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la un număr de 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate”, a spus Paul Anghel, director general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România (ANPC), potrivit Agerpres.ro.

Acesta a precizat că Autoritatea nu doreşte sau nu poate să spună în mod clar dacă există sau nu dublul standard. Printre produsele la care s-au identificat diferenţe, Paul Anghel a menţionat printre altele Freeway, Fanta şi Milka.

În România, sucul Freeway conţine 3% suc de portocale, iar în Spania ajunge la 8% şi în Franţa la 10%, iar în Italia la 20%.

În cazul sucului Fanta, în România conţinutul de suc de portocale este de 5%, iar în Spania de 8%, Franţa 10% şi în Italia de 12%.

La ciocolata Milka s-a descoperit o cantitate de alune de 17% în România, iar în Franţa este de 22%

Ignat Arsenov, director general al Comisiei pentru Protecţia Consumatorului din Bulgaria, a declarat că în această perioadă instituţia derulează un proiect prin care vrea să vadă dacă există produse cu dublu standard pe piaţa din Bulgaria.

Rezultatele studiului vor fi gata la începutul anului viitor şi o primă măsură care va fi luata va fi aceea de a informa consumatorii asupra eventualelor diferenţe de calitate.

În luna iunie, Comisia Europeană a publicat rezultatele unei campanii paneuropene de testare a produselor alimentare, care confirmă existența unui dublu standard de calitate pentru produsele comercializate în țări din UE. Astfel, studiul CE arăta că unele produse sunt comercializate sub mărci identice sau similare, dar cu compoziție diferită. Rezultatele n-au inclus însă și România. Deşi autoritățile de la noi au declarat public că ne confruntăm cu această problemă, țara noastră nu a trimis produse pentru a fi testate.

Studiul a evaluat 1.380 de mostre din 128 de produse alimentare diferite, provenite din 19 state membre. Acest eșantion nu este, însă, reprezentativ pentru marea diversitate de produse alimentare de pe piața UE.

S-a constatat că-n marea majoritate a cazurilor, compoziția corespundea modului în care erau prezentate produsele: 23% din produse aveau partea din față a ambalajului și compoziția identice, iar 27% dintre produse indicau, prin aspectul diferit al părții din față a ambalajului, faptul că în diferite țări ale UE compoziția lor era diferită.

9% din produsele prezentate ca fiind aceleași în întreaga UE aveau în realitate o compoziție diferită: partea din față a ambalajului era identică, dar compoziția produselor era diferită.

Alte 22% din produse erau prezentate în mod similar, dar aveau o compoziție diferită: partea din față a ambalajului era similară, însă compoziția produselor era diferită.

Citeşte şi:

Rabla pentru taximetrişti. Firea le dă vouchere de 3.000 de euro din banii bucureștenilor


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.