Nu mai e loc

-


Poate părea surprinzător, dar nu mai e loc. Când m-am mutat pe strada pe care locuiesc erau câteva mașini. Acum vreo 3 ani. Strada era cu dublu sens și se putea circula decent. De atunci și până astăzi lucrurile s-au schimbat dramatic.

Strada a devenit cu sens unic și indiferent de oră e plină de mașini.
Se parchează oriunde, oricum. Trotuarele sunt inutilizabile, pietonii merg printre mașini și se feresc de cele care circulă. Dacă o să fie vreodată un incendiu nu-mi pot imagina cum vor intra mașinile de pompieri. E penibil și tragic. Ne îndreptăm spre noi „Colectiv”-uri (adică erori de factură logică și bun simț) și iar o să ne mirăm de propria prostie.

Dar departe de tot acest scenariu tragic stau și mă gândesc la motivația bucureștenilor de a-și mai cumpăra mașini personale.

Mulți spun că nu-și iau bicicletă pentru că nu-i infrastructură pentru așa ceva. Dar cumva duduie infrastructura rutieră? N-o să fac aici apologia locomoției ecologice (și mult mai rapide dacă veți încerca), dar o să ridic strict problema achiziționării unei mașini.

Să spunem că vrei să-ți cumperi o mașină. Din varii motive: e o nevoie, ai multe drumuri de făcut (eventual drumul zilnic acasă-muncă și cumpărăturile de weekend), te-ai săturat să mergi în vacanțe ca toți săracii, e o expresie a reușitei tale în viață. Motive sunt cu carul.

Unde o pui după ce o cumperi?

Crezi că la reprezentanță/târg auto îți dă și loc de parcare? Sau trăiești cu impresia că ți-a pus primarul un loc de parcare deoparte doar pentru tine?

Se vede din satelit că orașul ăsta nu mai are loc. Faptul că mai găsești un petec de iarbă, o scobitură de trotuar nu înseamnă soluție. Și oricât de antipatică-mi este Firea (cât și predecesorii ei), orașul ăsta pare sleit de resurse în materie de parcări. Și dacă betonăm toate parcurile tot nu satisfacem nevoia tuturor posesorilor de mașini.

Dacă-ți porți cu mândrie smartphone-ul în buzunar și-ți pierzi nopțile în fața unui smartTV mi se pare de bun simț să înțelegi că sunt alternative la fel de smart și pentru transport. Unde mai pui că un simplu calcul matematic îți poate demonstra că folosirea drămuită a unor servicii de transport (taxi, UBER, închirieri auto) te scoate în timp sub scorul unei mașini. În unele cazuri.
Evident că asta nu e o soluție pentru șoferii care-și câștigă pâinea (încă) din condus. Dar câți șoferi credeți că stau zilnic la semafoare în drum spre office? Hai să fim serioși.

N-are a face pledoaria asta cu ecologismul. Nici nu mai contează aspectul ăsta. Important e să te gândești cât de utilă-ți este mașina și câți nervi îți faci zilnic în trafic și căutând locuri de parcare. Dacă tu crezi că merită, fie, distracție plăcută în această vânătoare de trotuare.


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.