Orban, la Ministerul Educației: ”Copiii au nevoie să se ducă la şcoală și să ţină pasul cu materia”

-


Premierul Ludovic Orban susține că elevii „au nevoie” să meargă la şcoală, iar probabilitatea ca îmbolnăvirile cu noul coronavirus să se facă în unităţile de învăţământ „nu este foarte mare”.

„Cum să fie compromis? Abia ce a început anul şcolar. Ştiţi foarte bine situaţia că sunt pe (scenariul – n.r.) roşu câteva sute de şcoli, pe sistem mixt 4.000 şi ceva de şcoli, restul şcolilor funcţionează în regim normal. Dacă există îmbolnăviri, probabilitatea ca aceste îmbolnăviri să fie la şcoală nu este foarte mare. Noi am luat special această decizie să afectăm cât mai puţin procesul educaţional, dreptul la educaţie al copiilor trebuie respectat. Copiii au nevoie să se ducă la şcoală, să ţină pasul cu materia şi tocmai din acest motiv am stabilit acest sistem care să ţină cont de situaţia epidemiologică din fiecare comunitate locală”, a declarat premierul.

Potrivit acestuia, „dacă există îmbolnăviri, probabilitatea ca aceste îmbolnăviri să fie la școală nu este foarte mare”.

În momentul de față, situația școlilor la nivel național este următoarea:

12.704 unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară; 4.608 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie și 344 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3; implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

În schimb, dintre cele 344 de unităţi aflate în această situaţie, numai 151 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferenţa de 193 de unităţi de învăţământ rezultă ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează şi/sau a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.

Știre în curs de actualizare.


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.