Postul intermitent, beneficii și riscuri

-


Postul Intermitent sau Intermittent Fasting este un stil de alimentație care constă în alternarea perioadelor de post cu perioade în care se consumă calorii cât pentru o zi întreagă. În general, mesele se consumă pe parcurusl a 8 ore, iar următoarele 16 ore sunt destinate postului.

”Modul natural de hrănire al omului presupunea astfel de „pauze”, urmate de „supraalimentație”. Metoda este folosită atât pentru slăbire, cât și pentru creșterea în masă musculară. I se raportează și beneficii anti-aging si în corectarea anumitor tulburări hormonale sau alimentare”, explică nutriționistul Cristian Mărgărit, într-o postare pe blog.

Beneficii

Multe persoane au reușit să scape de kilogramele în plus cu care au lupta ani la rând cu ajutorul postului intermitent. Explicația este aceea că apare un deficit caloric. În plus, postul intermitent îmbunătățește răspunsul corpului la insulină, hormonul care menține nivelul optim de glucoză din sânge. Prin îmbunătățirea sensibilității la insulină se obține un control mai bun asupra greutății corpului, prin pierderea kilogramelor în plus, dar menținerea masei musculare.

”Perioadele de post negru pot declanșa mecanisme de ardere a grăsimilor care să rămână active și atunci când te alimentezi „normal””, mai explică Cristian Mărgărit.

Intermittent fasting ajută, mai spune nutriționistul, în creșterea în masă musculară: apariția unor mecanisme de supracompensare și adaptare a corpului care duc la asimilarea îmbunătățită a nutrienților și creșterea anabolismului proteic.

Postul intermitent poate avea și efect anti-aging. ”Prelungirea vieții vine cu alte efecte benefice, cum ar fi îmbunătățirea funcției cognitive și reducerea riscului de boli cardiovasculare. Acest efect este pus și pe seama clasicei restricții calorice, despre care se știe deja că prelungește viață”, potrivit nutriționistului.

Riscuri

Postul intermitent poate duce la încetinirea metabolismului atunci când cantitatea de alimente consumată în cele opt ore este insuficientă sau atunci când corpul nu se poate adapta acestui program de alimentație.

Lipsa de energie la antrenamente sau refacere insuficientă.

Probleme emoționale (depresie, anxietate) dacă ești obiștuit(a) să mănânci mult și des.

Apariția sau agravarea unor probleme de ordin medical (hipoglicemie, gastrită, colecistită, constipație, diaree).

Apariția unor deficite de nutrienți dacă nu alegi bine alimentele în perioadele de hrănire.

Apariția unui surplus caloric dacă mănânci prea mult, indigestii, distensie abdominală.

”Riscurile sunt imposibilitatea corpului de a mobiliza energie (din grăsime) atunci când nu mănânci. Stress-ul cotidian, dietele de înfometare ținute anterior, dezechilibrele hormonale și diverse alte probleme de sănătate (o gastrită, de exemplu) îți pot ruină eforturile și îți pot supune corpul unor suplicii inutile. De asemenea, momentul când trebuie să mănânci mult poate veni cu câteva probleme: imposibilitatea de a digera toată cantitatea de alimente (unele ajungând să fermenteze în tubul digestiv), distensia abdominală. Aportul prea mare de calorii este și el un risc dacă folosești alimente rafinate (făinoase, dulciuri, alimente încărcate caloric). În postul intermitent pot fi folosite și enzimele digestive, probioticele sau alte suplimente care să ajute digestia”, explică Cristian Mărgărit.

Un astfel de stil de alimentație implică o responsabilitatea mare față de propriul corp și de aceea este bine să nu ții post intermitent fără să discuți în prealabil cu o persoană experimentată.

”Eu aș recomandă această metodă doar celor cu experiență și care au deja un meniu curat, fără tentația de a mânca dulciuri sau carbohidrați rafinați atunci când foamea devine supărătoare”, a sfatul nutriționistului Cristian Mărgărit.

(Sursa: http://www.cristianmargarit.ro)

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.