Presa și divertismentul macabru

-


Moartea lui Răzvan Ciobanu a scos la iveală foarte multe aspecte fără de care românii nu pot pune geană pe geană. Nici nu se răcise motorul mașinii în care a murit creatorul de modă că românii știau deja ce l-a omorât: viteza, muzica de festival, drogurile, băutura, depresia, zodia sau o unghie încarnată.

La scurt timp după ce mașina lui Răzvan Ciobanu s-a izbit de copaci au apărut echipele de intervenție. Nu mă refer la Salvare/Poliție, ci la românii puși pe strâns suveniruri mortuare: o bară de mașină, o bujie, un brăduț de parbriz. Ce se mai poate desprinde dintr-o mașină avariată. Nu m-aș mira să aflu că unii mai puțin grețoși au buzunărit cadavrul în căutarea vreunei valori inestimabile.

Am mai văzut secvențe similare pe National Geographic. Insectele devorează mamiferele moarte. Încet, fără stres, bucată cu bucată. Știu, sună macabru, dar așa-i natura. Și lumea dintr-un sat din județul Constanța.

Partea bună e că dacă-ți agăți în casă o bucată din Range Rover-ul condus de Răzvan Ciobanu în dimineața morții o să te ajute Sfântul Fashionarie și-o să găsești doar haine la prețuri bune, pe mărimea ta.

Între timp presa a avut grijă să acopere subiectul așa cum acoperi un boschetar cu o pătură. Noaptea. Pe stradă. De la distanță și cu privirea. Te uiți, înțelegi ce poți și mergi mai departe. Totul a fost un divertisment, câteva cadre dramatice cu mașina contorsionată de lovituri, o serie de interviuri pioase în direct cu o serie de cunoscuți și gata.

Bine, nu spun acum să se oprească țara și jurnalismul în loc pentru moartea lui Răzvan Ciobanu, dar, ieri, știriștii de la Digi 24 prezentau (într-o pastilă, că nu merită mai mult) o înregistrare cu un Logan condus isteric pe contrasens și oprit într-un TIR. Impact fatal, moarte sigură. „Atenție, urmează imagini cu putern impact emoțional”, ține să-ți reamintească fiecare cititor de prompter, poate cele mai ațâțătoare cuvinte.

Dacă ai vrea să nu îngrețoșezi audiența ai spune că urmează nimic interesant, dar nu așa funcționează psihologia din spatele audiențelor.

Și la finalul imaginilor televiziunea n-a mai găsit timp să analizeze cele întâmplate, să adune niște specialiști la o masă și să dezbată problema șoferilor grăbiți. De asta n-a fost timp. Masa trebuie ținută goală pentru alte subiecte.

Altfel spus, atenție! Urmează jurnalism cu puternic impact emoțional.

Citește și: Cazul Ciobanu. Viteza amețitoare la care s-au deschis airbag-urile


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.