RENUNȚAȚI LA CARNE! Pledoarie pentru dieta raw vegană

-


Am trecut pragul Noului An. Mulți dintre noi mâncând mult, nesănătos și făcând combinații greu digestibile. Ne-am bucurat cu toate simțurile de aceste sărbători și probabil că, în acest acest moment, simțim dorința de schimbare. Dorim să înlocuim oboseala și lentoarea, care apar din cauza exceselor alimentare, cu o stare proaspătă și plină de energie.

Mai avem câteva zile la dispoziție până ne întoarcem la lucru și acum avem răgazul necesar să ne organizăm și să ne reinventăm. Așa cum la trecerea dintre ani facem planuri pentru viitor, tot așa putem să trasăm câteva idei pentru o viață mai sănătoasă. Pentru că o viață sănătoasă vine cu multe beneficii, care ne influențează pe toate planurile. Dacă suntem bolnavi, nu ne putem bucura de bani, faimă, vacanță și interacțiuni fructuoase cu semenii noștri.

Se știe că mulți oameni bolnavi, în momentul în care renunță la consumul produselor de origine animală, își redobândesc starea de sănătate. Concluzia firească pe care o putem trage de aici este că acestea nu ne fac bine.

Veganii, și mai ales raw veganii, adică aceia care consumă doar legume, fructe, semințe, nuci și vlăstari în stare crudă, se bucură de o stare de sănătate înfloritoare, lucru care ne indică spre ce ar fi înțelept să ne îndreptăm. Dacă cei care ne spun că este bine să consumăm carne și lactate, indiferent de pe ce poziție declamă asta, sunt plini de boli și lipsiți de strălucire, nu cred că sunt un exemplu demn de urmat.

MG_3595-2-copy1-770x400

Din experiența mea de peste 25 de ani de vegetarianism și 5 ani de raw veganism, ultimii ani fiind cei în care am atins, după multe străduințe, starea de sănătate dorită, pot să recomand câteva lucruri simple, foarte ușor de urmat și de implementat.
Chiar dacă în acest moment nu doriți să deveniți raw vegani, puteți să vă propuneți o perioadă de câteva săptămâni în care să testați acest stil de viață, ca un fel de post binevenit după o perioadă în care ați făcut multe excese alimentare. Există șansa să vă simțiți atât de bine încât să decideți că merită să faceți câteva schimbări în direcția asta.

Vă propun să introduceți treptat și în ritmul vostru câteva obiceiuri care vă vor oferi multe satisfacții:

  • La trezire, beți un pahar de apă de izvor cu zeamă de la ½ lămâie.
  • Dimineața consumați numai sucuri sau fructe.
  • Pe parcursul zilei beți minimum 2 litri de apă de izvor.
  • Niciodată nu consumați fructe dupa alte alimente. Ele sunt predigerate și necesită foarte puțin timp de digestie. De preferat este să le consumați cu o oră înainte de alte mese sau ca masă separată.
  • În prima parte a zilei, fructele vă oferă multă energie și atunci este cel mai bine să le consumați.
  • Încercați sucul verde făcut din frunze de sezon (pătrunjel, mărar, țelină, salată, ridiche etc) combinat cu suc de portocale, în proporție de 50% suc verde și 50% suc de portocale. Este foarte nutritiv, vă oferă necesarul de minerale și vitamine, este foarte energizant și astfel nevoia de cafea nu va mai exista.
  • Dupa-masă este momentul salatelor, a vlăstarilor, a nucilor și semințelor.
  • Faceți cât mai multă mișcare. De câte ori aveți ocazia mergeți pe jos, renunțând la mașina iar în weekend-uri ieșiți în natură.
  • Dacă sunteți foarte ocupați, faceți mici pauze de mișcare pe tot parcursul zilei. Săritul pe trambulină este salutar. Câteva minute de sărituri fac minuni, pun în circulație limfa și ne binedispun.

Pare neatractiv? Nu trebuie să mâncăm numai legume, fructe și salate în stare pură. În acest moment există o adevărată artă în prepararea mâncării sănătoase într-un mod foarte atractiv și gustos, imitând de multe ori felurile de mâncare cu care suntem obișnuiti, dar, de multe ori mai vibrante și mai aromate. Găsiți multe site-uri care vă arată cum se realizează, nu este deloc greu iar timpul necesar preparării lor este mult mai scurt decât în bucătăria tradițională.

AC0A3302-copy1-1024x682

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

În bucătăria raw vegana găsiți delicioase lactate din nuci și semințe, deserturi foarte diverse, supe, pâine și feluri principale la care nici nu v-ați fi gândit că există: sarmale, pizza, paste, etc. Toate vegane, toate crude, sau preparate termic până la maximum 41 de grade. Această bucătărie nu este deloc plictisitoare, de multe ori putem să mâncăm la discreție din aceste preparate, fără riscul de a ne îngrășa și bonusul cel mare este acela că ele vindecă. Eu zic că merită să îi acordăm puțină atenție.

FOTO: Doina Oprea, arhiva personală

Pe Doina Oprea, nutrițonist raw vegan, consultant de nutriție, vegetariană de 20 de ani, raw vegană de 5 ani, realizatoare de workshopuri de nutriție și hrană vie, blogger cunoscut, o găsiți aicihttp://rawveganjoy.ro/.

1512251_862089457158954_3309681238435091701_o


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

bookmark icon