Secretul pentru a părea interesanți în ochii celor din jur stă într-un singur gest

-


Oamenii presupun adesea că a fi inexpresivi îi face să pară mai atrăgători, dar noile cercetări sugerează că lucrurile stau chiar pe dos.

Cercetătorii de la Universitatea din Arizona au dorit să afle dacă această legătură între ascunderea emoțiilor și gradul de atracție este într-adevăr reală. Într-o serie de experimente, le-au prezentat participanților fotografii ale unor persoane care fie zâmbeau, fie stăteau serioase, iar rezultatele lor pun sub semnul întrebării presupunerile comune despre factorii care ne determină să fim atractivi și să lăsăm o impresie bună celorlalți.

„Am descoperit că oamenii sunt percepuți ca fiind mai interesanți când zâmbesc, comparativ cu atunci când sunt inexpresivi în reclamele tipărite”, spune Caleb Warren, profesor asistent de Marketing la Universitatea din Arizona. „A fi inexpresiv face ca oamenii să pară mai degrabă neprietenoși sau reci decât interesanți”, explică el.

Cercetătorii au rugat participanții să vizualizeze o serie de reclame în care modelele – celebre sau nu – pozau fie pentru companii cunoscute, fie pentru unele obscure.

Ulterior, subiecții au evaluat măsura în care modelul părea interesant pentru ei pe o scară de șapte puncte. Aproape în toate cazurile, modelele zâmbitoare au fost catalogate ca fiind mai atrăgătoare și mai interesante decât cele cu expresie serioasă.

Studiul a arătat, de asemenea, că participanții și-au format o impresie mai puțin favorabilă vis-a-vis de un brand dacă modelele din reclamele la el nu zâmbeau.

Cercetătorii au găsit, însă, și o excepție de la această tendință: situațiile competitive. Când un articol de știri a arătat că luptătorii de arte marțiale urmau să se confrunte unul cu altul în cadrul unui eveniment, participanții au apreciat atletul inexpresiv ca fiind mai interesant și, totodată, cel dominant.

Când contextul s-a schimbat într-o întâlnire amicală cu fanii la o conferință de presă, participanții au evaluat luptătorul zâmbitor ca fiind mai interesant, mai atrăgător, ceea ce arată că a fi perceput favorabil sau, dimpotrivă, rece, depinde de context.

Constatările au, deci, implicații și pentru agențiile de publicitate care se străduiesc să lase impresii favorabile consumatorilor. Deși poate fi dificil să se schimbe ipotezele sociale deja adânc înrădăcinate despre ce anume ne face atrăgători,  Warren speră că această cercetare va crește gradul de conștientizare cu privire la modul în care oamenii se percep reciproc.

Citește și: 

Limbajul ne trădează! Cum poate dezvălui nivelul nostru moral, social și cognitiv

Angajații care au înregistrat eșecuri la fostul job, cei mai buni pentru afacerea ta! Iată de ce

Cinci decizii greșite pe care le iei zilnic fără să-ți dai seama

Urmărește Jurnaliștii.ro și pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi și mai importante știri ale zilei!


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *