Și dacă Zuckerberg nu este răul absolut?

-


Dacă-l înfierăm prea rău pe omul care ne-a adus la botu` calului pisicuțe, poze cu copiii pe care nu-i cunoaștem și decolteuri care vor să sublinieze inteligența purtătoarelor?

S-au scurs câteva zile de la vizita propietarului Facebook în fața senatorilor americani și lucrurile au reintrat pe făgașul normal. Evident că-n birourile rețelei de socializare se pun la punct schimbările care vor face Facebook o platformă mult mai bună și mai sigură, dar până la urmă… unde a greșit Zuck?

Ce a făcut rău?

A exploatat o slăbiciune umană. Foamea de atenție. Dar e singurul? Toate produsele fac asta. Nu-i cu nimic mai presus el în comparație cu celelalte corporații care, sub pretextul punerii clientului pe primul loc, îi răpește atenția și banii.

A exploatat lenea și lejeritatea. Și? Doar nu-i singurul. Majoritatea produselor tehnologice din ziua de azi ne lobotomizează și ne leagă de pat sau birou. Am ajuns atât de sedentari și statici încât ne măsurăm scările urcate până la birou și pașii din taxi până-n casă. Și ne mândrim cu asta.

A folosit mercantil informații primite de la oameni. Pe care ei au fost de acord să le ofere. Dacă prostimea a ținut morțiș să se laude cu preferințele culinare și n-a intrat shaorma bine fără un check-in, unde-i vina lui Zuck pentru faptul că a vândut date (ale sale, luate de la oameni dornici să le ofere) unor firme capabile să le exploateze?

De ce e rău să faci afaceri pe seama proștilor? Când s-a hotărât asta? Și de ce cultele n-au intrat în această ecuație?

Facebook n-a plecat la drum cu intenția de a face lumea mai bună. N-a promis niciodată o societate mai frumoasă. Facebook a promis să ne aducă mai aproape, așa cum suntem: mulți, proști, naivi, instabili, nebuni, penibili ș.a.m.d..

A reușit ce și-a propus.

Da, Facebook a făcut destule mizerii și în unele momente a schimbat iremediabil Lumea. Dar nu e ca și cum lumea a fost vreodată interesată cu adevărat de toate astea. Dovada faptului că astăzi suntem tot acolo. Printre pisicuțe, like-uri și decolteuri.

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.