Studiul care schimbă percepţia asupra consumului de cafea şi ceai

-


Cafeaua şi ceaiul consumate cu patru ore înainte de culcare nu afectează somnul, susţin un grup de cercetători de la Florida Atlantic University şi Harvard Medical School în cadrul unui studiu, citat Press Association.

Oamenii de ştiinţă au monitorizat consumul de cofeină, alcool şi nicotină în rândul a 785 de voluntari, comparând totodată jurnalele zilnice ale acestora legate de somn şi datele înregistrate de senzorii purtaţi la încheietura mâinii.

Astfel, 40% dintre subiecţi au consumat cofeină în cel puţin o seară pe perioada studiului desfăşurat, în medie, pe parcursul a 6,7 nopţi.

De asemenea, studiul a arătat faptul, în timp ce nicotina şi alcoolul au perturbat somnul, o ţigară fumată la ore târzii privându-i de 42 de minute de somn pe cei cu insomnii, cofeina nu a avut un astfel de efect.

”Având în vedere importanţa unui somn de calitate pentru sănătatea publică, dar şi utilizarea pe scară largă a alcoolului, nicotinei şi cofeinei, relativ puţine studii au investigat în detaliu asocierea dintre consumul de substanţe în timpul serii şi parametrii somnului”, a subliniat medicul Christine Spadola, de la Florida Atlantic University.

Potrivit acesteia, studiul arată că nicotina şi alcoolul ingerate cu patru ore înainte de culcare nu perturbă somnul.

”Acest studiu reprezintă una dintre cele mai de amploare examinări longitudinale cu privire la asocierea consumului de alcool, cofeină şi nicotină în timpul serii, cu rezultate asupra somnului măsurate în mod obiectiv. Nicotina şi/sau alcoolul consumate în termen de patru ore înainte de culcare au avut ca efect o continuitate precară a somnului în comparaţie cu neutilizarea lor seara. Nu am observat o asociere între ingestia de cofeină cu patru ore înainte de culcare şi vreunul dintre parametrii somnului”, a explicat Christine Spadola.

”A fost o surpriză pentru noi”, a adăugat cercetătoarea, care a adăugat că rezultatele ”susţin importanţa recomandărilor privind somnul şi sănătatea care promovează restricţionarea nicotinei şi a alcoolului seara”.

Nicotina a fost substanţa cu cel mai semnificativ efect negativ asupra somnului, potrivit studiului. A fost consemnată o interacţiune semnificativă statistic între consumul de nicotină seara şi insomnie în raport cu durata somnului.

Citeşte şi:

Amendă pentru părinții copilului care obișnuiește să sune la 112 din plictiseală

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.