Teroare la CFR. Calvarul prin care trece zilnic un feroviar

-


Într-o scrisoare sosită pe mailul redacției, un angajat feroviar, aflat de puțin timp în sistem, ne-a povestit despre calvarul pe care îl trăiește zi de la zi la locul de muncă. El susține că are șefi tirani care îi vorbesc foarte urât și care îi tratează pe subordonați ca pe niște sclavi. Omul se teme să se plângă instituțiilor abilitate, fiind convins că lucrurile nu se vor schimba prea curând. În plus, ia serios în calcul să iasă din sistem, deși abia a intrat, fiind pasionat de acest domeniu.

Pentru că Puterea și Președinția joacă ping-pong cu numirea unui ministru în fruntea Transporturilor, Statutul zace în sertarele Parlamentului, deși în luna decembrie trebuia tranșată și această problemă. Îngrijorător este faptul că unii sidicaliști nici nu mai cred în adoptarea acestuia.

Redăm integral scrisoarea:

Mi-am supărat șefii. Din nou! În luna decembrie, am lucrat pe postul de acar de la ora 6.00 la ora 18.00, deși nu sunt autorizat. După ce mi s-a terminat programul, mi s-a cerut să duc o locomotivă Diesel într-un oraș apropiat. Pentru că eram ud la picioare și cu hainele ude după o zi de muncă istovitoare, și, în plus, foarte obosit, am refuzat. Unul dintre șefi mi-a spus să mă duc dracu dacă nu vreau să îndeplinesc acea sarcină și m-a amenințat că nu mai am ce căuta la depoul la care activez acum. Eu l-am refuzat și pentru că nu sunt autorizat pentru niciun tip de locomotivă. Încă!!!! Așa că l-am refuzat și de frică să nu fac vreun accident. Locomotivele nu sunt asigurate așa cum sunt mașinile, iar în caz de accident (dacă ia foc, de exemplu) plătești tot.

Eu mi-am luat permisul de mecanic și m-au obligat să semnez că 5 ani nu mai plec de la ei. În caz contrar, în baza unei clauze, trebuie să plătesc un miliard de lei.

În plus, ca ajutor de mecanic, m-au pus să tund gardul viu din depou, să strâng gunoaiele, să tai copaci și să tund iarba de parcă aș fi fost un asistat social. Nu mi s-a părut normal acest lucru.

Angajații sunt tratați ca niște roboți”

Pentru a-l proteja de eventualele repercursiuni, am ales să scoatem anumite elemente din scrisoare care puteau ajuta la identificarea lui. 

Recent, Jurnalistii.ro a scris că pe secţiile Medgidia-Negru Vodă şi Slobozia – Ţăndărei acarii şi impiegaţii din tura de noapte sunt înlocuiți cu agenţii unei firme private de pază, iar situația nu este singulară. Detalii aici

Citește și: Se anunţă proteste de amploare la CFR. „Facem acţiuni sindicale indiferent de consecinţe”

Surse din CFR: Fără concedieri nu se pot mări salariile substanțial

Sindicalist CFR, după negocieri: Ne așteaptă vremuri grele. Ceață totală în jurul Statutului feroviarului

Sindicalist CFR: Nu luăm în calcul condiționarea măririi salariilor de eventuale disponibilizări

Sindicalist: Situația salarizării de la CFR a ajuns într-un hal fără de hal. Cu ce revendicări va merge la negocieri F.N.S.I.F.

Statutul personalului feroviar se află în mâinile ministrului Șova. Interviu cu sindicalistul Viorel Istrate


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.