Toamna protestelor la CFR „începe”cu un eşec. „Problemele căii ferate îl depăşesc pe domnul Cuc”

-


Prima rundă de negocieri între sindicalişti şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost un eşec, în pofida unor promisiuni care au devenit astfel simple forme fără fond. Deşi situaţia de la calea ferată se înrăutăţeşte de la o zi la alta, Cuc este depășit de situaţie şi încearcă să paseze reorganizarea holdingului şi a bugetului către ministerul Finanţelor, după ce Statutul Feroviarului a fost dat uitării de PSD, care, până prin primăvară, „plângea de mila feroviarilor”.

 

„Am avut o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi cu secretarul de stat care se ocupă de calea ferată, dar nu am obţinut nimic palpabil pentru că problema holdingului şi a bugetelor le vom discuta la Ministerul de Finanţe. Ministrul Cuc a stat o oră la discuţii şi, după ce a ascultat cuminte, a spus că „încearcă să rezolve problemele la calea ferată”, dar acestea îl depăşesc. Deocamdată, aşteptăm să vedem ce se întâmplă cu documentaţia depusă la Primăria Capitalei, pentru acţiunile pe care le vom începe pe 16 septembrie în faţa Ministerului Transporturilor, Finanţelor, Parlamentului şi Guvernului. Unica soluţie o reprezintă aceste acţiuni sindicale în contextul în care de la Guvern nu am primit niciun răspuns şi mai rămâne să ajungem la discuţii şi cu domnul ministru Teodorovici”, au declarat, pentru Jurnaliştii.ro, surse din cadrul CFR.

Din 16 septembrie, feroviarii vor picheta mai multe instituții, timp de o lună, după următorul program: luni-Ministerul Transporturilor, marţi- Ministerul Finanţelor, miercuri- Guvernul şi joi-Palatul Parlamentului.

„Vom avea cel puţin 100 de oameni, iar numărul acestora va creşte progresiv. Obiectivele pe care le vizăm sunt următoarele: urgentarea aprobării Statutului Feroviarului, reorganizarea urgentă a CFR SA în holding, suplimentarea bugetelor de investiţii la CFR Călători şi Infrastructură, modificarea legii 62 privind dialogul social şi includerea coeficienţilor de ierarhizare în salariul minim garantat în plată pentru anul 2020”, au adăugat sursele noastre.

De asemenea, mai există şi perspectiva declanşării unei greve spontane la CFR pe fondul nemulţumirilor acumulate, după episodul din primăvara anului 2017.

Atunci, pe 22 martie 2017, o grevă spontană a paralizat mai multe regionale ale CFR SA. Sindicaliştii de la Infrastructură au oprit atunci lucrul atunci timp de două ore întrucât expirase contractul colectiv de muncă.

145 de trenuri au fost afectate atunci de greva spontană de la CFR. Garniturile au avut întârzieri mari şi multe au fost blocate pe traseu.

Citeşte şi:

UPDATE. Rovana Plumb, propusă pentru postul de comisar la Transporturi

 

 


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.