Unele calorii sunt mai nesănătoase decât altele. Ce trebuie să mâncam pentru a ne menţine sănătoşi?

-


Noi cercetări au ajuns la concluzia că unele calorii sunt mai dăunătoare pentru sănătatea nostră decât altele. Acest lucru reprezintă o veste bună nu doar pentru cei care numără caloriile atunci când aleg să mănânce ceva, ci şi pentru cei care pur și simplu își doresc o viață sănătoasă.

Studiul, publicat în revista Obesity, de către 22 de oameni de știință americani din diferite universități, oferă dovezi suplimentare care sugerează că, dacă doriți să reduceți riscul bolilor asociate cu obezitatea, trebuie să vă fiți atenți la valoarea nutrițională a ceea ce mâncați și nu doar la cât de multe calorii conţin alimentele. Concluzia lor este că o dietă sănătoasă se bazează pe mai mult decât „echilibrul energetic al caloriilor”.

„Caloriile din orice aliment au potentialul de a creşte riscul de obezitate şi de boli cardio-metabolice, deoarece caloriile pot contribui direct la echilibrul energetic pozitiv şi, în acelaşi timp la o creştere a grăsimilor din organism”, se arată în studiu.

Prin urmare, unele diete pot duce la obezitate sau la boli cardio-metabolice, chiar dacă numărul de calorii din alimentele consumate nu depăşesc limita acceptată într-o zi.

Cercetătorii au descoperit, astfel, că, de exemplu, consumul de băuturi îndulcite cu zahăr este mai dăunător decât consumul cantităților echivalente de alimente amidon-calorice, cum ar fi cartofii. Consumul de acestora poate duce, în mod clar, la creşterea riscul de diabet zaharat tip 2 şi de boli de inimă sau alte probleme cronice de sănătate.

Cercetătorii au adăugat că rezultatele studiilor lor nu au fost concludente în ceea ce priveşte alte aspecte, cum ar fi dietele cu conţinut scăzut de grasime sau de carbohidraţi.

Oamenii de ştiinţă au concluzionat că, de asemenea, consumul de grăsimi polinesaturate, cum ar fi nucile sau semințele, scade riscul unor afecţiuni, în comparație cu cantitatea egală de calorii provenită din grăsimi saturate. Cu toate acestea, produsele lactate, cum ar fi brânza și iaurturile, care pot fi bogate în grăsimi saturate, au fost asociate cu un risc cardiometabolic redus.

Citește și: 

Dieta alimentară care creşte riscul de diabet

Ce efecte poate avea încălzirea globală asupra sănătăţii oamenilor? Avertismentul specialiştilor

Ce efecte au, de fapt, suplimentele de vitamine asupra organismului

Urmărește Jurnaliștii.ro și pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi și mai importante știri ale zilei!


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.