Vrei să devii expert în arta relaxării la birou? Trebuie să „studiezi pisica”!

-


Nivelul de stres al angajaților din România atinge cote alarmante și este resimțit în aceeași măsură atât de femei, cât și de bărbați, potrivit unui studiu realizat anul trecut de Dynamic HR şi Learning Network.

Stresul își pune amprenta negativ atâta asupra sănătății fizice, cât și psihice a angajaţilor, iar în timp poate duce la boli grave. De aceea, stresul trebuie combătut inclusiv la locul de muncă. Dale Carnegie, un celebru scriitor american de cărți despre dezvoltare personală, propune în cartea „Lasă grijile, începe să triești” 4 metode simple, dar eficiente de relaxare pe care el le-a aplicat cu succes toată viața.

 

  1. Relaxați-vă în orice moment. Lăsați-vă trupul să fie moale ca un ciorap vechi. Eu țin pe birou, în timp ce muncesc, un ciorap vechi de culoare maronie. Îl țin acolo ca să-mi aducă aminte cât de moale ar trebui să fiu. Dacă nu aveți un ciorap, e bună și o pisică. Ați ridicat vreodată un pisioi care doarme la soare? Dacă da, ați văzut cum îi atârnă extremitățile ca un ziar ud. Chiar și yoghinii din India spun că dacă vrei să devii maestru în arta relaxării, trebuie să studiezi pisica. Nu am văzut vreodată o pisică obosită, o pisică deprimată sau o pisică ce suferea de insomnie, îngrijorare sau ulcer la stomac. Veți evita, probabil, aceste dezastre dacă învățați să vă destindeți asemenea pisicii.
  2.  Lucrați, pe cât posibil, într-o poziție confortabilă. Amintiți-vă că tensiunile din trup produc dureri de umeri și oboseală nervoasă.
  3.   Verificați-vă de cinci ori pe zi, întrebându-vă: „Îmi fac munca mai grea decât este de fapt? Folosesc mușchi care nu au nimic comun cu munca pe care o depun? Aceasta vă va ajuta să formați obiceiul relaxării și, așa cum spune doctorul David Harold Fink, „cei ce cunosc psihologie știu că obiceiurile contează în două din trei cazuri”.
  4. Testați-vă din nou la sfârșitul zilei, întrebându-vă: „Cât sunt de obosit? Dacă sunt obosit, nu este din cauza activității mentale pe care am desfășurat-o, ci din cauza felului în care am făcut-o”. „Eu îmi măsor realizările”, spune doctorul Daniel W. Josslyn,  „nu prin cât de obosit sunt la capătul zilei, ci prin cât de puțin de obosit sunt”.

Citește și: UPDATE. Tăcere de mormânt la Spitalul Județean din Craiova în cazul liftierei miloage


Ne-ar plăcea să aflăm ce crezi despre cele de mai sus...

comments icon 0 comments
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.